امروز یا فردا بخشی از کابینه دولت افغانستان اعلام می‌شود

امروز یا فردا بخشی از کابینه دولت افغانستان اعلام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: منابع دوتیم «محمد اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور و «عبداله عبداله » رئیس‌اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان از معرفی بخشی از کابینه دولت کابل ظرف مدت امروز یا فردا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسینم، «مجیب‌الرحمان رحیمی» سخنگوی عبدالله عبدالله در گفت‌وگو با رسانه‌ها از پیشرفت در مذاکرات تشکیل کابینه دولت کابل خبرداده و اعلام کرد: قرار است بخشی از وزرای کابینه حکومت افغانستان قبل از برگزاری نشست لندن اعلام شود.

یک منبع آگاه و نزدیک به اشرف‌غنی نیز با تأیید این موضوع گفت: به احتمال زیاد بخشی از کابینه دولت کابل اواخر امروز یا فردا معرفی شود.

این منبع که نخواست نامی از وی به میان آید افزود: رئیس‌جمهور و رئیس‌اجرائی حکومت وحدت ملی افغانستان بر روی 15 وزارت از جمله وزارت‌های کلیدی مانند «دفاع»، «کشور»، «امور خارجه» توافق کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مذاکرات روی دیگر وزرات‌ها هنوز ادامه دارد.

در واکنش به تأخیر معرفی کابینه دولت افغانستان «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان این کشور چندی پیش گفت: براساس قانون اساسی افغانستان، دولت جدید تا 2ماه فرصت دارد اعضای کابینه خود را معرفی کند.

وی تأکید کرد: در طول این مدت بطور قانونی وزارت‌ها توسط سرپرست اداره می‌شود، اما حالا این مدت از  2ماه نیز گذشته است.

ابراهیمی افزود: این مسأله سبب از دست رفتن مشروعیت حکومت وحدت ملی افغانستان شده است.

کارشناسان در این باره می‌گویند: اگر تا برگزاری کنفرانس لندن حکومت افغانستان وزرای کابینه خود را معرفی نکند، به دست آوردن اهدافی که کابل و دیگر کشورهای کمک کننده دنبال آن است مشکل خواهد شد.

کارشناسان تأکید می‌ورزند: دولت کابل با معرفی کابینه، می‌تواند توانایی خود را برای اجرا و تطبیق طرح‌های حکومت وحدت ملی افغانستان نشان بدهد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان