قرارداد تامین تجهیزات خارجی بندر شهید رجایی امضا شد

قرارداد تامین تجهیزات خارجی بندر شهید رجایی امضا شد

خبرگزاری تسنیم:مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به این‌که در گذشته بخشی از بندر شهید رجایی بدون تجهیزات افتتاح شده بود، از امضای قراردادی برای تامین این تجهیزات خبر داد و گفت: با توجه به تامین منابع ارزی واردات تجهیزات از ۱۸ ماه آینده آغاز می‌شود.

محمد سعیدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد:‌خطوط مختلف کشتیرانی‌های دنیا همچنان در حال ورود به بنادر کشور  هستند، به‌طوریکه حدود 50 درصد از کالاها با کشتی‌های خارجی به بنادر بوشهر، امام خمینی، شهید رجایی و چابها وارد می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که ورود خطوط کشتیرانی خارجی به کشور  روند مطلوبی دارد،  تصریح کرد: مقداری در گذشته در بندر شهید رجایی به دلایلی مشکل داشتیم که خوشبختانه این مشکل نیز کلاً برطرف شده و  هم‌اکنون خطوط کشتیرانی تقریبا هیچگونه محدودیتی برای ورود به بنادر ایران ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از بندر شهید رجایی که در گذشته افتتاح شده هنوز تجهبر نشده و در واقع  تجهبرات آن تامین نشده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در یکسال گذشته دولت تلاش کرده تجهیزات این مجموعه را تامین کند و  در این راستا قرارداد مربوطه با طرفهای سازنده امضا شده است. زمینه های تامین منابع ارزی این قرارداد فراهم شده و  ظرف 18 ماه آینده واردات این تجهیزات آغاز شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه