ردیف ویژه‌ای برای حاشیه شهر مشهد در بودجه ۹۴ در نظر گرفته می‌شود

ردیف ویژه‌ای برای حاشیه شهر مشهد در بودجه 94 در نظر گرفته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر مشهد گفت: ردیف ویژه‌ای برای حاشیه شهر مشهد در بودجه ۹۴ در نظر گرفته می‌شود.

غلامحسین صاحبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: سال‌ها است که موضوع حاشیه شهر مشهد ما را رنج می‌دهد و این مسئله، دغدغه ما قبل از سال 80 است که بتوانیم این گره را باز کنیم و لذا نخستین گامی که در شورای چهارم برداشتیم این بود که طرح دو فوریتی ساماندهی حاشیه شهر را به تصویب برسانیم.

رئیس کمیسون حاشیه شهر مشهد افزود: با حضور خود مسئولان استانی و کشوری و دعوت از مسئولان عالی رتبه کشور همچون وزیر کشور همه را بسیج کرده‌ایم تا فضا به سمت حل مشکلات حاشیه شهر پیش رود تا بتوانیم گفتمانی که در سال 80 مطرح شد و اکنون تبدیل به یک گفتمان ملی شده است را به سرانجام برسانیم.

صاحبی بیان کرد: اکنون ساماندهی حاشیه شهر مشهد یکی از مصوبات دولت قرار گرفته است که به امید خدا قرار است در بودجه 94 ردیف بودجه‌ای برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد دیده شود و در همین راستا سازمان مستقل ملی برای ساماندهی حاشیه شهر در نظر گرفته شده است که اکنون به تصویب شورای عالی امنیت ملی رسیده است و به دنبال تصویب این ستاد در دولت هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون بودجه خوبی برای حاشیه شهر دیده شده است گفت: در وهله اول اعتبارات بسیار خوبی دیده شده است که نخستین آن اعتبار 160 میلیاردی برای کشف رود است و قرار است اعتباراتی 3، 4 ساله دولت در بودجه خود داشته باشد تا بتوانیم مدیریت یکپارچه شهری را در حاشیه شهر اجرا و در سه سال باقی مانده از عمر شورای شهر حرکات زیر بنایی خوبی را در این راستا انجام دهیم.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: در یک سال اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است و مردم مشهد سال‌ها دغدغه بسیار نگران کننده‌ای دارند و آن هم سبزی‌های آلوده‌ای است که چندین سال است از کال کشف استفاده می‌شود که خوشبختانه اکنون پروژه ساماندهی کال کشف رود شروع شده است که امیدواریم در سه سال آِینده بتوانیم معضل سبزی‌های کشف رود را حل کنیم.

صاحبی به اعتبارات تخصیص یافتعه برای کال کشف رود اشاره کرد و گفت: اعتباری که شورای شهر برای کال کشف رود تخصیص داده است اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان است که در همین راستا اعتباری که اکنون دولت دتدارک دیده است مبلغی بیش از 160 میلیارد تومان است که امیدواریم سریع‌تر این بودجه تزریق شود تا بتوانیم ظرف سه سال تمامی مشکلات کشف رود را حل کنیم.

وی به اعتبارات تخصیص یافته در زمینه حاشیه شهر از سوی دولت اشاره کرد و بیان کرد: ما زیر ساخت‌های اصلی را در یک سال شورا شروع کردیم و در سال 93 اعتبارات بسیار خوبی را برای حاشیه شهر مشهد قرار داده بودیم و همچنین ما به دنبال ایجاد ساختار ویژه‌ای در دولت هستیم و تا زمانی که این ساختار در دولت مهیا نشود قطعا مدیریت در حاشیه شهر بسیار سخت خواهد بود.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر مشهد به ارائه بسته پیشنهادی دولت در زمینه حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: اگر هماهنگی ما بین دستگاه‌ها صورت گیرد امیدوار هستیم که مشکلات به زودی برطرف شود و لذا نخستین اقدام ما ساختار ویژه حاشیه شهر بود که در همین راستا ما بسته پیشنهادی خود را به دولت دادیم و از طرف دیگر به دنبال تخصیص اعتبار ویژه‌ای در سال 94 این زمینه هستیم.

صاحبی به کارهای صورت گرفته شورای چهارم در زمینه حاشیه شهر مشهد در طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که برای حاشیه شهر مشهد در سال 93 صورت گرفت تخصیص اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان بود که از این طریق بتوانیم لکه‌های سطح حاشیه شهر را برای افزایش سرانه فضای سبز تملک کنیم که امیدواریم در سال 94 بتوانیم اعتبارات ویژه تری برای این مسئله قرار دهیم.

وی بیان کرد: ساماندهی کال کشف رود به طول 27 کیلومتر که در بافت حاشیه شهر وجود دارد که مسائل تخریب زیست محیطی و افزایش سرانه بیماری را به دنبال داشته است و مشکلاتی همچون سبزی‌های کشف رود که می‌تواند جان مردم را به خطر بیاندازد 50 میلیارد تومان قرار داده‌ایم تا بتوانیم در سه سال آینده 2000 هکتار اطراف کشف رود را درخت کاری کنیم.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این شده است که بستر رودخانه کشف رود هم بهسازی شود و حدود 200 پمپی که در کشف رود قرار داده شده است و کشاورزان فاضلاب را به زمین‌های کشاورزی انتقال می‌دهند با همکاری دستگاه قضا این پمپ‌ها جمع آوری شوند.

صاحبی گفت: این پروژه از پنج تن آغاز شده است و قرار بر این شده است که تا پایان امسال 12 کیلومتر از کال کشف رود ساماندهی شود و امیدواریم در طی سه سال این پروژه را مرتفع سازیم و دغدغه اصلی مردم شهر را حل کنیم.

وی بیان کرد: اکنون پروژه‌های بسیاری در دستور کار داریم که نخستین آن آسفالت حاشیه شهر است و بحث فاضلاب حاشیه شهر را به دولت پیشنهاد داده‌ایم که بتوانیم با تخصیص اعتبار این کار را به سرعت انجام داده و جمع آوری آب‌های سطحی را هم از هم اکنون آغاز نماییم و سالن‌های ورزشی که با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج در حال احداث است تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

صاحبی به بودجه سال آینده شورای شهر اشاره کرد و گفت: برای سال آینده اعتبارات ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم اما با توجه به اینکه اکنون بودجه در شهرداری در حال تایید است میزان بودجه مشخص نیست اما قطعا اعتبارات در سال آینده افزایش می‌یابد چرا که برنامه‌های مطالعاتی شهرداری در حاشیه شهر نداشته است بنابراین یقینا این بودجه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon