بدافزار جاسوسی "رجین" آژانس بین المللی انرژی اتمی را هم هدف قرار داده است

بدافزار جاسوسی "رجین" آژانس بین المللی انرژی اتمی را هم هدف قرار داده است

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه اتریشی با استناد به اطلاعات کارشناسان فن آوری اطلاعات از نفوذ بدفزار جاسوسی رجین که گفته می‌شود با سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا در ارتباط است در رایانه‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم و به گزارش روزنامه اتریشی استاندارد ظاهرا بدافزار جاسوسی "رجین" که گفته می شود توسط آژانس امنیت ملی آمریکا ((NSA گسترش پیدا کرده است، همچنین برای جاسوسی از آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه استاندارد رد پاها و آثاری از این ویروس و بدافزار جاسوسی در شبکه های آژانس بین المللی انرژی اتمی یافت شده است.

آژانس هنوز رسما اظهار نظری درباره بدافزار رجین و نفوذ آن به شبکه هایش نکرده است و تنها در برابر  روزنامه استاندارد تاکید کرد که حملات سایبری یک تهدید دائمی است. آژانس حداکثر تلاش خود را به کار می برد تا از سیستم های فناوری اطلاعات و داده های موجود در شبکه های خود حمایت کند.

این در حالی است که کارشناسان فن آوری اطلاعات کشف ویروس جاسوسی رجین روی رایانه‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی را تایید کرده اند. نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی اتریش حالا تحقیقات در این راستا را آغاز کرده است.

چند روز پیش  سایت افشاگر "اینترسپت" از ارتباط آژانس امنیت ملی آمریکا NSA و شریک انگلیسی آن، سازمان ارتباطات دولت انگلیس GCHQ با این بد افزار جاسوسی خبر داد.

ظاهرا شرکت ها و شبکه های ارتباطی توسط بد افزار بسیار پیچیده رجین مورد جاسوسی قرار می گرفته اند که در این میان بخصوص روسیه و عربستان سعودی و بر اساس گزارش های اخیر همچنین آلمان و اتریش هم هدف این حملات بوده اند. همچنین ظاهرا پارلمان اروپا، کمیسیون و شورای اروپایی نیز توسط این ویروس مورد جاسوسی قرار گرفته است.

اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد هدف جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است بر اساس افشاگری های ادوارد اسنودن در سال 2003 مشخص شده بود.

شرکت امنیتی فن آوری اطلاعات کاسپرسکی لب چندی پیش خبر داد که پشتیبانان این ویروس  بدافزار جاسوسی تا به حال رایانه‌هایی در 14 کشور دنیا را آلوده کرده اند که آلمان هم جزو این کشورها محسوب می شود.

به گزارش سایت "اینترسپت"، بدافزار رجین باید از سال 2003 به وجود آمده باشد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان