مخالفت وزارت کشور مصر با انتقال مرسی از زندان برج العرب به مکان دیگر

مخالفت وزارت کشور مصر با انتقال مرسی از زندان برج العرب به مکان دیگر

خبرگزاری تسنیم: یک منبع عالی رتبه مصر اعلام کرد که وزارت کشور با درخواست یک نهاد امنیتی مبنی بر انتقال «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر از زندان برج العرب اسکندریه به مکان دیگر مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، پس از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند تروریستی که برای هجوم به زندان برج العرب جهت فراری دادن محمد مرسی و درگیری با نیروهای تامین امنیت زندان طرح ریزی کرده بودند، یک نهاد امنیتی از وزارت کشور درخواست کرد که مرسی به مکان دیگری که امنیت بیشتری دارد منتقل شود اما وزارت کشور با این درخواست مخالفت کرد.
وی افزود که تامین امنیت زندان ها در سطح عالی در سراسر مصر انجام می شود و در همین راستا گروه های رزمی ویژه ای به منطقه زندان برج العرب و طره جهت مقابله با هر گونه تلاش برای هدف قرار دادن زندان ها و یا نزدیک شدن به آن اعزام شده اند و با تمامی اخلالگران با گلوله جنگی پاسخ داده خواهد شد.

دستگیری 18 دانشجو و اخراج 80 دانشجوی دیگر در الازهر

«احمد حسنی» معاون رئیس دانشگاه الازهر در شاخه پسران گفت که از آغاز سال تحصیلی تا کنون 18 دانشجو به دلیل شرکت در تظاهرات های داخل دانشگاه دستگیر شده اند.
وی اشاره کرد که 80 دانشجوی دیگر نیز اخراج شده اند که از این تعداد 45 دانشجو دختر و 35 دانشجو نیز پسر بوده اند.

قاضی دادگاه استیناف: حضور مبارک در جلسه امروز الزامی نیست

«احمد الخطیب» قاضی دادگاه استیناف قاهره اعلام کرد که بر اساس قانون حضور «حسنی مبارک» در جلسه امروز دادگاه جهت قرائت حکم الزامی نیست زیرا وی در حال حاضر به خاطر این پرونده زندانی نیست.
وی افزود که مبارک پیش از این در رابطه با این پرونده آزاد شده است و اکنون بستگی به وی دارد که آیا در جلسه دادگاه حضور پیدا کند یا خیر؟
دادگاه جنایی قاهره امروز آخرین جلسه محاکمه مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی در خصوص قتل انقلابیون مصر معروف به «محاکمه قرن» را به ریاست قاضی «محمود الرشیدی» برگزار می کند.
مبارک، علاء و جمال و حبیب العادلی به همراه 6 نفر از معاونان العادلی متهم به قتل 225 نفر و زخمی شدن 1368 نفر در اوایل انقلاب 25 ژانویه هستند.
بر اساس این گزارش، اتهامات این افراد در 162 هزار برگ ذکر شده و دادگاه طی یک سال و 4 ماه و 22 روز 55 بار جلسه تشکیل داده که 18 جلسه آن محرمانه و غیر علنی و برای استماع اظهارات 22 شاهد از نیروهای مسلح اختصاص داشته است.

سفر وزیر خارجه امارات به قاهره

«عبد الله بن زاید آل نهیان» زیر خارجه امارات شب گذشته وارد قاهره شد و قرار است با «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار و درباره تعدادی از پرونده ها و مسائل دارای اهتمام مشترک بین دو کشور برادر بحث و گفت و گو نماید.
وزیر خارجه امارات همچنین در نشست های شورای وزرای خارجه عرب که با حضور«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع اراضی اشغالی فلسطین برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

انتهای پیام/


 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت