نوسازی و مقاوم سازی مدارس پایتخت سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نوسازی و مقاوم سازی مدارس پایتخت سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: استاندار تهران گفت: برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس استان تهران سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از این رقم ۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین هاشمی امروز در حاشیه شانزدهمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس کشور که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه عفاف در منطقه دو شهر تهران در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هر سال در چنین روزی مانور زلزله برگزار می‌شود و یکی از مباحثی که باید به طور مستمر ادامه داشته باشد آموزش دانش آموزان در برابر زلزله است.

وی در خصوص وضعیت ایمنی مدارس شهر تهران، عنوان کرد: برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس پایتخت به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که از این مبلغ 700 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه در مسکن مهر است.

استاندار تهران گفت: نوسازی و بازسازی مدارس تهران به دو هزار و 300 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که این در توان دولت نیست؛ خیران مدرسه‌ساز در کل کشور کارهای بزرگی را انجام داده‌اند اما باید به تهران اولویت بیشتری داد.

هاشمی ادامه داد: اولیاء دانش آموزان نیز می‌توانند در بحث ساخت مدارس و مقاوم سازی کمک کنند همچنین بخشی از هزینه‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: اعتبار سه هزار میلیارد تومانی که برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس نیاز است، هزینه بالایی بوده و در بودجه استان تهران این توان وجود ندارد بنابراین به کمک‌های مردمی نیاز بیشتری داریم.

استاندار تهران در خصوص وضعیت مدارس شهرستان‌های استان تهران، گفت: مدارس شهرستان‌های استان تهران وضعیت بهتری دارند اما در تهران برخی از مدارس هستند که بیش از 100 سال از عمر آنها می‌گذرد و نیاز به مقاوم سازی دارند.

هاشمی در خصوص پرداخت 5 درصد از سهم عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش، بیان کرد: در تهران این رقم در اختیار شهرداری است و فرماندار در این قضیه دخالتی ندارد اما پیگیری‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon