بیکارانی که پس از بازگشت به کار هم بیمه بیکاری می‌گیرند

بیکارانی که پس از بازگشت به کار هم بیمه بیکاری می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور با اشاره به اینکه واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها در جهت حمایت از افت درآمد کاریابی‌هاست گفت:کاهش هزینه های دولت از جمله مزایایی واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌هاست.

بابک هاشمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدامات متعدد وزارت کار در خصوص واگذاری برخی امور به کاریابی‌ها گفت: اخیراً جلسه ای را با تمام معاونت های وزارتخانه داشتیم، این جلسه به منظور بررسی طرح‌ها برای واگذاری امور به کاریابی‌ها بود.

وی ادامه داد: قرار است تا پایان هفته دستور العمل و حق الزحمه کاریابی‌ها مشخص شود و موضوع در 26، 27 و 28 آذرماه در همایشی با عنوان " گردهمایی حمایت از بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل " بررسی شود.

هاشمی پور اظهار کرد: در این همایش بحث واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها بررسی خواهد شد. در مرحله اول 6استان به صورت پایلوت شروع به کار خواهند کرد که استان‌های یزد، البرز، فارس، قزوین، لرستان و آذربایجان شرقی شروع به کار خواهد کرد و به صورت مرحله ای کاریابی‌ها در این استان‌ها افزوده خواهد شد.

 رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور با اعلام برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واگذاری مسئولیت بیمه بیکاری به کاریابی ها، گفت: این اقدام در راستای حمایت از افت درآمد کاریابی ها صورت می گیرد.

 هاشمی پور بیان کرد: از  دیگر مزایایی که واگذاری بکارگماری و اشتغال دوباره بیکاران به دفاتر مشاوره شغلی دارد، کاهش قابل توجه هزینه های دولت در این بخش است.اما با توجه به مشکلات متعدد کاریابی‌ها در تأمین هزینه‌ها درخواست بنگاه‌های کاریابی و مشاوره شغلی بازگشت فرمول سال 87 در زمینه حق الزحمه‌ها است.

 وی ادامه داد:  بعضی افراد که در گذشته  بیمه دریافت می‌کردند بعد از اشتغال باز هم بیمه دریافت می‌کنند و این موضوع را مخفی نگه داشته اند. در صدد هستیم تا مانع از بروز چنین مسائلی شویم.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه