بغداد به خطر بیافتد وارد عمل می‌شویم


بغداد به خطر بیافتد وارد عمل می‌شویم

خبرگزاری تسنیم: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری گفت: بغداد، عتبات عالیات و محل دفن ائمه اطهار(ع) در عراق نیز همگی جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود که اگر اینها به خطر بیفتد، جمهوری اسلامی خود مستقیم وارد عمل خواهد شد.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، درخصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران به تعرض احتمالی تروریست‌ها به مرزهای کشور اظهار داشت: ایران خطوط قرمزی دارد که اگر کسی از آن عبور کند، ما به‌صورت مستقیم وارد عمل خواهیم شد؛ همچنین رئیس شورای عالی امنیت ملی  نیز اخیراً اعلام کرده که اگر تروریست‌ها وارد حاشیه نوار مرزی ما شوند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

** بغداد به خطر بیافتد جمهوری اسلامی وارد عمل می‌شود

وی تأکید کرد: البته بغداد، عتبات عالیات و محل دفن ائمه اطهار(ع) در عراق نیز همگی جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود که اگر اینها به خطر بیفتد، جمهوری اسلامی خود مستقیم وارد عمل خواهد شد و با دفاع مجدّانه و مقتدرانه اشرار را منهدم خواهد کرد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه دوستان جمهوری اسلامی ایران نگرانی نداشته باشند؛ چراکه ما آن‌ها را تا رسیدن به موفقیت و پیروزی پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد، گفت: اگر منافع دوستان و هم‌پیمانان ما به خطر بیافتد بنا به تدبیر فرمانده معظم کل قوا ما به هر روشی همراهان ملت ایران را پشتیبانی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم را برای مقابله با هر خطری ارائه می‌دهیم.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه نوع حمایت جمهوری اسلامی ایران از هم‌پیمانان خود متفاوت است، ادامه داد: بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی، در هر جا اقدامات مختص به آن محل را انجام خواهیم داد.

** وضعیت امنیت در شمال‌غرب و جنوب شرق کشور

وی درخصوص وضعیت امنیت پایدار در شمال‌غرب و جنوب شرق کشور با توجه به بهره‌گیری از نیروهای بومی تصریح کرد: ما در شمال‌غرب و جنوب شرق نسبت به گذشته در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می‌بریم؛ حتی بعضی سال‌ها میزان تلفات نیروهای مسلح ما در شمال‌غرب کمتر از میزان تلفات در برخی استان‌های کشور بوده است.

"این حداقل تلفات هم صرفاً تلفات غیر رزمی است؛ یعنی تلفاتی است که در حوادثی مانند تصادفات صورت می‌گیرد".

سردار باقری در خصوص تحرکاتی که موجب هراس برخی از اهالی روستاهای شمال‌غرب و حتی جنوب شرق می‌شود، خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر با سرمایه‌گذاری که برخی از دشمنان در کشورهای همجوار انجام داده‌اند، شاهد برخی ناامنی‌های موردی در جنوب شرق و پیش از آن در شمال‌غرب بوده‌ایم که خوشبختانه به خوبی مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: ما بخش عمده‌ای از مسئولیت تأمین امنیت را به بومی‌های منطقه یعنی برادران بلوچ ما در جنوب شرق و برادران کُرد ما در شمال‌غرب واگذار کردیم. خوشبختانه با این تدبیر افراد مسئول، وظیفه تأمین امنیت را به‌خوبی انجام داده و در مقابله با اشرار و تحرکات غیر اصولی و بدون عقبه، نقش موثر و مفیدی را ایفا می‌کنند.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، تأکید کرد: مناطق ناامن مرزی در شمال‌غرب را کاملاً پاکسازی کرده‌ایم و نیروهای مسلح با نظارت‌های دقیق و مدبرانه هرگونه تحرک و حمله احتمالی را تحت نظر دارند.

** تسط کامل ایران بر مرکزیت گروه‌های ضدانقلاب در خاک کشورهای همسایه

این فرمانده ارشد نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه ما اکنون تسلط کاملی بر مرکزیت گروه‌های ضدانقلاب در خاک کشورهای همسایه داریم، اظهار داشت: با انجام نشست‌های متعدد و ایجاد تعامل با دولت‌های کشورهای همجوار، خوشبختانه طرح‌های دفاعی و امنیتی به نحو شایسته‌ای اجرا می‌شود. اهالی شمال‌غرب و جنوب شرق مطمئن باشند که اکنون هیچ‌گونه مشکل امنیتی در استان های مرزی شمالغرب و جنوب شرق نداریم.

سرلشکر باقری با اشاره به برقراری امنیت پایدار در استان‌های مرزی کشور افزود: برای توسعه و سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی و ایجاد اشتغال هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد؛ البته اقدامات مردم‌یاری نیروهای مسلح، ایجاد اشتغال و کمک به مردم هم در جریان است و روز به روز هم وضعیت بهتری را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

** تسلیح کرانه باختری به‌زودی اجرایی می‌شود

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح در پایان این گفت‌وگو پیرامون تأکید مقام معظم رهبری بر تسلیح کرانه باختری، گفت: تاکنون هرچه که فرمانده معظم کل قوا فرموده‌اند اجرایی شده و این تأکید و تکلیف فرمانده معظم کل قوا هم اجرایی و مطمئناً این اتفاق مهم به زودی عملیاتی خواهد شد.

منبع: دفاع پرس

خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon