ستاد حمایت از زنان سرپرست خانوار در کشور راه اندازی شود

ستاد حمایت از زنان سرپرست خانوار در کشور راه اندازی شود

خبرگزاری تسنیم: مشاور امور زنان و خانواده در کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: راه اندازی ستاد حمایت و ساماندهی زنان سرپرست خانوار از مطالبات ما از دولت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، آذر اسمائیلی امروز در نشست تخصصی بررسی و آسیب شناسی زنان سرپرست خانوار با هدف هم افزایی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: گستره جامعه هدف تحت پوششین کمیته امداد امام خمینی(ره) آن را به بزرگترین سازمان متولی رسیدگی به زنان سرپرست خانوار تبدیل کرده است.

وی گفت: بر اساس آخرین سرشماری که در سال 90 در کشور با موضوع زنان سرپرست خانوار انجام شد 2 میلیون و 563 هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده است.

مشاور امور زنان و خانواده در کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بیان کرد: رشد قابل توجه آمار زنان سرپرست خانوار در کشور به دغدغه مسئولان مرتبط با این موضع تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه 40 درصد از زنان جامعه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) است تصریح کرد: 1 میلیون و 50 هزار نفر از آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد در واقع 70 درصد جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) را این قشر از جامعه تشکیل می‌دهند.

اسمائیلی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین خدمات را در حوزه رسیدگی به زنان ارائه می کند و وضعیت حال و آینده این خانواده ها را توامان مورد بررسی قرار می دهد.

مشاور امور زنان و خانواده در کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: چندین سال است که در کشور موضوع بیمه زنان خانه دار مورد بحث است اما تنها جایی که زنان را تحت پوشش بیمه قرار داده است کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی از شناسایی 22 سازمان خبر داد که به طور مستقیم و غیر مستقیم با کمیته امداد امام خمینی(ره) باید حمایت های لازم را از زنان سرپرست خانوار انجام دهند.

اسمائیلی بیان کرد: متاسفانه در کشور ستادی برای حمایت و ساماندهی زنان سرپرست خانوار وجود ندارد و تشکیل این ستاد بسیار حائز اهمیت است و این یکی از مطالبات جدی ما از مسئولان دولتی است.

وی گفت: 40 درصد از زنان سرپرست خانوار کم سواد یا بی سواد هستند و نحوه مطالبه حقوق خود را از مسئولان جامعه نمی دانند بنابراین نیاز است سامانه ای در این رابطه ایجاد شده و قبل از اینکه این قشر از جامعه مورد تهدید آسیب های اجتماعی قرار گیرند تحت حمایت مراکز مربوطه واقع شوند.

اسمائلی بهترین راه توانمندسازی این زنان را ازدواج موفق خواند و افزود: تنها جایی که به راحتی از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار صحبت می کند کمیته امداد امام خمینی است چرا که این امر مورد تاکید دین اسلام بوده و یک روشی حمایتی کاملا ایرانی و اسلامی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon