اولین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار

اولین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار

خبرگزاری تسنیم:اولین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با حضور معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، مدیرکل دفتر پایش و بهبود فضای کسب و کار و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، با توجه به قانون اصلاح مواد 1، 6 و 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار موظف است با همکاری دستگاه های اجرایی شرایط و نحوه صدور مجوزهای کسب و کار را مطابق ضوابط قانونی تصریح شده، اصلاح و در پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار که به همین منظور ایجاد شده است، قرار دهد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند شرایط  و فرآیندهای صدور مجوزهای مربوطه را در اختیار هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار قرار دهند.

وی با اشاره به متن ماده 7 قانون اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت: به منظور تسهیل سرمایه گذاری در ایران، مراجع صدور مجوزهای کسب و کار موظفند شرایط و فرآیند صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار را به نحوی ساده کنند که هر متقاضی مجوز کسب و کار در صورت ارائه مدارک مصرح در پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار، بتواند در حداقل زمان ممکن مجوز مورد نظر خود را دریافت کند.

محمدی خاطرنشان کرد: براساس این قانون سقف زمانی برای صدور مجوز در هر کسب و کار توسط هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار تعیین و در پایگاه اطلاع رسانی مذکور اعلام می شود.

وی با بیان اینکه ریاست هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار بر عهده وزیر اقتصاد می باشد، اعضای این هیات را شامل نمایندگان تام الاختیار دادستان کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، دو نماینده مجلس شورای اسلامی، نماینده اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اتاق اصناف کشور و حسب مورد نماینده دستگاه ذیربط برشمرد.

معاون وزیر اقتصاد تعداد مجوزهای احصا شده را 1200 عنوان اعلام کرد. در ادامه این جلسه اعضا و نمایندگان دستگاه های اجرایی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای بهتر قانون مذکور پرداختند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه