حجم مزایده گازهای فلر به مرز روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب رسید

حجم مزایده گازهای فلر به مرز روزانه 24 میلیون مترمکعب رسید

خبرگزاری تسنیم: هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران اخیرا مصوب کرده که گازهای در حال سوختن فلرهای پالایشگاههای گازی ۱۰ فاز در مدار بهره برداری پارس جنوبی نیز در مزایده عرضه شوند، از اینرو فروش مزایده ای گازهای فلر به مرز ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش از این شرکت ملی نفت ایران در نظر داشت تا گازهای همراه 50 میدان نفتی کشور را که هم اکنون در فلرها می سوزد، با برگزاری مزایده ای به بخش خصوصی بفروشد. گازهای همراه این 50 میدان نفتی 20 میلیون مترمکعب در روز برآورده شده است.

علاوه بر این، هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران اخیرا مصوب کرده که گازهای در حال سوختن فلرهای پالایشگاههای گازی 10 فاز در مدار بهره برداری پارس جنوبی نیز در مزایده عرضه شوند. حجم گازهای در حال سوختن در پالایشگاههای گازی پارس جنوبی حدود 4 میلیون مترمکعب در روز تخمین زده می شود، از اینرو فروش مزایده ای گازهای فلر که پیش از این مصوبه، 20 میلیون مترمکعب بود، به مرز 24 میلیون مترمکعبی رسیده است.

نخستین جلسه توجیهی فروش گازهای فلر پنجم آذرماه در تهران برگزار شد و از این پس، متقاضیان می توانند به شرکت های تابعه مسئول فروش گاز مشعل که شامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت مناطق مرکزی، شرکت نفت فلات قاره، شرکت نفت و گاز اروندان و همچنین شرکت ملی گاز ایران است؛ مراجعه کنند تا هماهنگی های لازم برای اجرای مراحل بعدی از جمله بازدید از محل، موقعیت مشعل، امکان تامین زمین مورد نیاز و ... از سوی شرکت تابعه مورد نظر متقاضی صورت می گیرد.

زمان این مراجعه تا نوزدهم دی ماه است و قرار است اسامی برندگان مزایده بیست و پنجم بهمن ماه اعلام شود. به گفته علی کاردر - معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع مالی شرکت ملی نفت ایران - از اول تا 20 اسفند عقد قرارداد با شرکت های برنده شده در مزایده انجام می شود.

هر مترمکعب گاز جمع آوری شده، به طور متوسط 3 سنت در هر مترمکعب به بخش خصوصی فروخته می شود که البته رقم ها از 1.75 سنت تا 4.2 سنت بر حسب نوع میدان، میزان سرمایه گذاری و کیفیت گاز متفاوت است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه