شهید شهریاری لحظه‌ای در مسیر علم و دانش تردید به خود راه نداد

شهید شهریاری لحظه‌ای در مسیر علم و دانش تردید به خود راه نداد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به شخصیت شهید شهریاری گفت: شهریاری لحظه‌ای در مسیر علم و دانش تردید به خود راه نداد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم چهارمین سالگرد شهید شهریاری و بزرگداشت شهدای این دانشگاه ضمن آرزوی سلامت و طول عمر برای رهبرمان اظهار داشت: رهبر انقلاب در مقابل هجمه‌ها  به درستی ورود کردند و از آنچه که امام(ره) خلق کرده‌اند بسیار نیکو حفاظت کردند و کشور اسلامی ایران با علمداری ایشان مسیر خوبی را طی کرده و امیدواریم موفق باشد.

وی با اشاره به روز شهادت شهید شهریاری یادآور شد: زود گذشت ساعت هفت و 20 دقیقه‌ای که زنگ زدند و خبر دادند که انفجاری مقابل دانشگاه رخ داده است و مراقب باشید. در این لحظه ذهنم ناخودآگاه به سمت مجید رفت و با او تماس گرفتم. وقتی تلفنش جواب نداد دلخوش شدم که اگر حادثه‌ای برای او رخ داده بود، قطعا تلفنش در دسترس نبود. اما بعد از چندین بار تماس راننده مجید تلفن را برداشت و از عروجی عجیب خبر داد که مجید یک سال در انتظارش بود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه قضا و قدر بر این مبنا قرار گرفته است که ما شاهد از دست دادن این گونه عزیزان باشیم، ادامه داد: حدود یک سال پیش از این ماجرا نیز وقتی همگی منتظر حضور دکتر علی‌محمدی بودیم، خبر دادند که او هرگز نخواهد آمد و مجید در کمتر از یک سال به جمع آنها پیوست.

تهرانچی با اشاره به شخصیت شهید شهریاری ادامه داد: از مجید شهریاری زیاد صبحت شده است، اما هر کسی که او را از نزدیک می‌شناخت می‌داند که مجید در راهی که در پیش گرفته بود لحظه‌ای تردید به خود راه نداد. حتی وقتی که به او اعلام شد در تشییع جنازه علی محمدی از منزل خارج نشود، وی در حالی که کلاهی به سرگذاشته بود که دیده نشود در مراسم شرکت کرد. بنابراین چیزی او را از مسیرش مردد نمی‌کرد.

وی با طرح این سوال که چرا دشمن علم ما را نشانه رفته است و چرا دانشمندان ما را مورد هدف گلوله قرار داده است، افزود: این چه منطقی است که در آن انسان قرن 21 به خود اجازه می‌دهد که عالم را با گلوله مورد هدف قرار دهد و تحریم علم، عالم و دانشگاه را از سیاست‌های خود می‌داند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دنیایی که حرف از دانایی، علم و حقوق بشر می‌زند، پس از کشته شدن شهید شهریاری دانشگاهی که او در آن تدریس می‌کرده است را تحریم می‌کند، ادامه داد: آنها ما را از حق دانستن محروم می‌کنند و می‌گویند مقالات شما را چاپ نمی‌کنیم و این درحالی است که سخن از حقوق بشر و دانایی می‌زنند.

تهرانچی در ادامه تأکید کرد: حیاتی که امام به ما داد و استقلالی که به ما بخشید توسط همین جوانانی که امروز در بستر علم و دانش حرکت می‌کنند، با اعتماد و ایمان به خداوند ادامه خواهد داشت. جوانانی که در مفهوم بسیج تبلور یافتند و هرچه لازم بود نسبت به استقلال جامعه انجام دادند و در این مسیر تردیدی به خود راه ندادند.

وی با اشاره به اینکه زندگی شخصی و علایق شخصی نیز شهید شهریاری را از ذکر خدا و پیمانی که به او بسته بود منحرف نکرد، تأکید کرد: ما در دانشگاه شهید بهشتی هر وقت دلگیر می‌شدیم به اتاق مجید می‌رفتیم تا او ذکر و دعایی برای ما بخواند و تفألی بر حافظ زند تا جان و روح ما از آن حالت خارج شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: شهریاری بر پیمانی که بسته بود پایدار بود و لحظه‌ای تردید به خود راه نداد جز اینکه وظیفه خود را بشناسد و هیاهوی روزگار نیز لحظه‌ای او را از وظیفه‌اش جدا نکرد.

تهرانچی ادامه داد: ایمان و وفای به عهد دو ویژگی شهید شهریاری بود که او را در مسیر علم و شهادت حرکت داد و به دیار باقی شتافت.

وی با اشاره به چند خاطره از مجید شهریاری تأکید کرد: مجید اصرار داشت اگر مطلب جدیدی به خصوص در حوزه اخلاق می‌آموخت آن را به دیگران منتقل کند. بنابراین وقتی از حضرت آیت الله جوادی آملی درس جدیدی می‌آموخت آن را به ما انتقال می‌داد.

تهرانچی در پایان با بیان اینکه با رفتن مجید شهریاری جریانی که او و دوستانش در کشور ایجاد کرده بودند پایان نیافت، گفت: شما جوانان و دانشگاهیان استقلال علمی کشور را ادامه می‌دهید و با توکل به خدا و نیت خالص آینده مستقلی را برای این کشور رقم خواهید زد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon