تحویل سوخت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی براساس پیمایش انجام می‌شود

تحویل سوخت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی براساس پیمایش انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم:معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری از تفاهم با وزارت نفت برای تحویل سوخت به ناوگان حمل‌ونقل عمومی بر اساس پیمایش خبر داد و گفت: به زودی با فراخوانی که در این رابطه می‌دهیم این برنامه آغاز می‌شود.

به  گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شهرام آدم‌نژاد در نشست خبری سیستم‌های هوشمند جاده‌ای (ITS) اظهار کرد: با وزارت نفت قرار است به زودی تحویل سوخت به ناگاون حمل و نقل عمومی از طریق پیمایش بدهیم. بر این اساس ساختار را ما می‌دهیم و تخصیص را وزارت نفت می‌دهد.  استراتژی کشور این است که مصرف بنزین را کم کنیم، اما در گازوئیل این است که به جا و به صورت بهره‌ور مصرف شود.

آدم‌نژاد با تاکید بر این‌که باید از قاچاق و مصرف بالای گازوئیل جلوگیری شود، ادامه داد: این روش به زودی آغاز می‌شود و فراخوان آن را انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سیستم‌های هوشمند جاده‌ای سابقه زیادی نداریم و حدود 10 سال است و در این بخش بعضا از دوربین‌های ترددشمار و ثبت سرعت در جاده‌های استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در دهه 90 میلادی بحث مدیریت ظرفیت جاده‌ها مطرح شد تا بتوانیم از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم. البته نیاز به بومی‌سازی دانش ITS داریم.

وی با اشاره به این‌که در ITS مزایای زیادی داریم، گفت: افزایش ایمنی و روان‌سازی ترافیک دو هدف اصلی ما از بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در سیستم های هوشمند سعی کرده‌ایم یکپارچگی را اجرا کنیم که اولین اقدام در این زمینه ظرفیت سنجی و شناخت بحث اولین همایش سیستم‌های هوشمند است که 30 دیماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

آدم‌نژاد یادآور شد: اولین همایش ITS در چهار حوزه مردم و ذی‌نفعان، بخش خصوصی و تولیدکنندگان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و بهره‌برداران و مجریان (دولت) برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که تاکنون 150 مقاله در این همایش ثبت‌نام کردده‌اند، افزود: اولین پروژه عملیاتی دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌هاست. هم‌اکنون 620 دستگاه دوربین در شبکه های شریانی کشور داریم و صرفا از وضعیت آب و هوا می‌توانستیم با این دوربین‌ها مطلع شویم.

وی خاطرنشان کرد: سایتی را به نام 141.ir طراحی کرده‌ایم که از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند و در آن 4 عکس ترافیک دوربین‌های نظارت تصویری نصب شده در جاده‌ها روی این سایت قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها از آن استفاده کنند.

وی با بیان این‌که تا پایان سال این اپلیکشن برای موبایل تهیه می‌شود، تصریح کرد: در این راستا همچنین تلفن اپراتوری راهداری 141 را فعلا  برای استان تهران راه‌اندازی کرده‌ایم که تا پایان سال کل کشور به این سامانه متصل می‌شوند. تابلوهای ترافیکی برخط نیز یکی دیگر از برنامه‌های ما در حوزه سیستم‌های هوشمند جاده‌ای است که در جاده تهران-کرج نصب شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌ که زمان را نیز در سامانه 141 نشان می‌دهیم، اظهار کرد: در کشور با پدیده سرعت غیرمجاز خیلی مواجه هستیم و برای افزایش ایمنی باید سرعت را کنترل کنیم. در این راستا آموزش، مهندسی جاده و نظارت باید انجام شود.

آدم‌نژاد ادامه داد: در بحث نظارت 200 دوربین در جاده‌های شریانی را نصب کرده‌ایم که حدود 200 دوربین دیگر نیز در اختیار پلیس است، در مجموع 400 دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور سرعت را کنترل می‌کنند.

وی با بیان این‌که  از اول اردیبهشت امسال تا اول آذرماه یک میلیون و 900 هزار تخلف سرعت را ثبت کرده‌ایم، گفت: خروجی ثبت سرعت این بوده که توانسته‌ایم 7 کیلومتر بر ساعت سرعت را در جاده‌ها کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر قزوین به زنجان حدود 60 مورد سرعت بالای 160 کیلومتر در ساعت داشتیم در حالی که سرعت مجاز در این مسیر 120 کیلومتر است. هم‌اکنون 34633 کیلومتر راه‌های کشور شبکه شریانی یعنی مسیرهای پرترافیک، ترانزیتی یا استانی داریم که در آن 400 دستگاه دوربین ثبت سرعت نصب شده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که برای پوشش کل شبکه شریانی کشور نیازمند 1900 دوربین دیگر هستیم، بیان کرد:  بر اساس برنامه تا سال 1395 تمام شبکه شریانی با اعتبار 950 میلیارد تومان به دوربین‌های ثبت سرعت تجهیز می‌شود که این برنامه  شامل نصب، بهره‌برداری، نگهداری دوربین‌های مذکور است.

آدم‌نژاد همچنین با بیان این‌که 1200 دستگاه ترددشما در جاده‌ها داریم، گفت: تا آخر امسال با نصب 700 دستگاه تمام جاده‌های شریانی کشور به دستگاه‌های ترددشمار مجهز می‌شوند.

وی با بیان این‌که صدور برخط بارنامه انجام می‌شود، گفت: صدور صورت وضعیت برخط تا پایان امسال برای همه اتوبوس‌ها انجام می‌شود و تا نیمه اول سال آینده نیز برای مینی‌بوس‌ها و سواری‌های کرایه عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه