تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه اغنیا در بودجه ۹۴

تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه اغنیا در بودجه 94

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید براینکه دولت برنامه‌ای را برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها به مجلس ارائه نکرده است، گفت: در زمان بررسی بودجه ۹۴ قطعاً مجلس ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها را در اولویت قرار می دهد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که طی هفته های اخیر دولتمردان اظهارات متناقضی را درباره برنامه دولت برای ادامه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 94 و بویژه حذف یارانه اغنیا مطرح کرده‌اند، آیا مجلس در بررسی بودجه 94 برنامه ای برای این موضوع دارد یا خیر؟ اظهار داشت: دولتی ها برنامه ای برای هدفمندی یارانه‌ها به مجلس نداده اند این درحالی است که ما گزارش‌هایی را به دولت ارسال کرده و خواستار ارائه برنامه شده ایم.

وی با تاکید براینکه مجلس گزارش‌هایی درباره عدم تحقق هدفمندی یارانه‌ها به دولت ارسال کرده است، گفت: ما نقطه نظراتمان را نیز درباره اجرای هدفمندی به دولت ارائه داده ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: هر از گاهی برخی دولتمردان می گویند که ما یارانه ثروتمندان را حذف میکنیم ولی هنوز در عمل گزارشی به مجلس نداده اند.

تاجگردون با بیان اینکه آمار دولت نشان میدهد که منابع کافی برای پرداخت یارانه به همه افراد را ندارد، تصریح کرد: در زمان برسی بودجه قطعاً ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها را دنبال خواهیم کرد چراکه تا این اتفاق نیفتد اصلا کار پیش نمی رود.

نماینده مردم گچساران در مجلس نهم ادامه داد: انتظار داشتیم دولت امسال ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند ولی حال که اقدامی انجام نداده باید شفافیت در اینباره انجام شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه