برنامه‌ریزی علوم پایه براساس آموزه‌های دینی باشد

برنامه‌ریزی علوم پایه براساس آموزه‌های دینی باشد

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی در علوم پایه و علوم انسانی باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و اقدامات دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام محی‌الدین‌بهرام محمدیان ظهر امروز در بیست و یکمین و بیست و دومین کنگره قرآنی دانش‌آموزان پسر مدارس استعداد‌های درخشان سراسر کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای، اظهار داشت: قرآن محکم‌ترین سند دینی است که از استحکام زیادی برخوردار بوده و هیچ سندی به استحکام آن وجود ندارد.

وی افزود: قرآن میزان خوبی برای اثبات حقانیت ادیان مختلف بوده به طوری که اگر قرآن نباشد، نمی‌توانیم به حق یا باطل‌بودن ادیان مختلف پی ببریم، با توجه به اینکه پیامبر ما، آخرین رسول خدا بر روی زمین بوده باید جنس معجزه ایشان همیشه جاودان بماند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: معجزه پیامبر خاتم (ع) از جنس منطق و عقلانیت بوده و به همین خاطر خداوند قرآن کریم را به‌عنوان معجزه نامیده، و یکی از نعمت‌های خداوند برای انسان، وجود پیامبر و قرآن بوده که باید راهنمای زندگی انسان باشد.

وی به ضرورت آموزش قرآن توسط آموزش پرورش اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهاد آموزشی باید در تمام سطوح ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به آموزش قرآن پرداخته، و به آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در دوره ابتدایی و آموزش مفاهیم قرآنی، فرهنگ قرآنی و تفسیر روان قرآنی در دوره متوسطه بپردازد.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: در سند تحول بنیادی باید دست‌یابی به حیات طبیه، ارتباط با خدا، خدمت به خلق، تفکر، ایمان و اخلاق آموزش داده شود، همچنین نظام برنامه‌ریزی در علوم پایه و علوم انسانی باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و اقدامات دینی باشد.

وی با خطاب به دانش‌آموزان برتری که از هوش و استعداد برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: شما باید قرآن را به دیگر دانش‌آموزان نیز آموزش دهید تا آنها نیز بتوانند از این معجزه الهی استفاده کنند و در زندگی دنیوی واخروی خود از آن بهره جویند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon