شهرستان دهلران آماده استقبال از زائران اربعین حسینی

شهرستان دهلران آماده استقبال از زائران اربعین حسینی

خبرگزاری تسنیم: شهرستان دهلران این روزها آماده استقبال از زائران امام حسین(ع) است که با پای پیاده یا در قالب کاروان‌ها برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این شهر عبور می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهلران، این روزها تب و تاب استقبال از زائران حرم امام حسین(ع) که سعی دارند برای اربعین آن امام شهید خود را به کربلا برسانند در این شهرستان دیدنی است. این شهرستان که کمترین فاصله و بیشترین مرز مشترک را با کشور عراق دارد، خود را برای پذیرایی از این زائران از چند روز گذشته آماده کرده است.

رضایی یکی از شهروندان دهلرانی می گوید: بسیار خوشحالیم که شهرمان قدمگاه زائران اربابمان حسین (ع) است.

وی ادامه داد: دهلران در همه ایام سال شاهد تردد زائرانی است که در این شهر استراحت می‌کنند. مردم نیز به خوبی از آن‌ها استقبال می کنند.‌

یکی از مسئولان هیئت های مذهبی شهر دهلران نیز اظهار کرد: ما همیشه آماده پذیرایی از زائران هستیم اما این در آستانه ایام تاسوعا و عاشورا واربعین که سیل خروشان جمعیت عزادار و مشتاق نیز بیشتر می‌شود، آمادگی خود را چندین برابر می‌کنیم تا بتوانیم بهتر و بیشتر در خدمت زائران باشیم.

امیدعلی سبزی فرماندار شهرستان دهلران نیز در این زمینه گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته این شهرستان آمادگی کامل برای استقبال از زائران را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دهلران در مسیر تردد زائران قرار دارد، تمهیدات لازم به کمک دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

فرماندار دهلران تصریح کرد: سپاه پاسداران، هلال احمر و بهداشت و درمان شهرستان برای پشتیبانی و حمایت از زائران برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند و محل اسکان راهیان‌نور برای استقبال در نظر گرفته اند.

وی ادامه داد: بهداشت و درمان شهرستان نیز در مسیر تردد زوار، پایگاه‌های فوریت‌های بهداشتی خود را با تجهیز به آمبولانس و کادر پزشکی لازم در نظر گرفته ضمن اینکه هلال احمر و میراث فرهنگی نیز در ورودی شهر دهلران مکان هایی برای پذیرایی و راهنمایی از زائران برپا نموده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران نیز با بیان این مطلب که خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) وظیفه همه است اظهار کرد: همه مردم نیز باید به کمک دستگاه‌های متولی بیایند تا بهترین خدمات به این زائران ارائه شود.

وی افزود: از همه ظرفیت‌های شهرستان از جمله هیئات مذهبی برای استقبال از زائران در روزهای آتی که در آستانه اربعین بیشتر نیز خواهد شد به کار گرفته ایم.

حجت‌الاسلام هادی حسینی رئیس اداره تبلیغات شهرستان دهلران نیز تصریح کرد: نهضت حسینی حماسه‌ای سرشار از درس‌های مختلف است که باید از آن بهره لازم را کسب کنیم.

وی گفت: از جمله بهره‌هایی که می‌توان در این راستا کسب کرد، خدمت رسانی به زائران است که مردم شهر دهلران مفتخر به این مسئله شده‌اند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon