مهجوریت زدایی از قرآن باید از آموزش‌وپرورش آغاز شود

مهجوریت زدایی از قرآن باید از آموزش‌وپرورش آغاز شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت:از قرآن باید برای آموختن، تدبر و به کاربستن و به دیگران یاد دادن استفاده کرد و مهجوریت زدایی از قرآن باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در بیست و دومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد اصفهان، ضمن گرامیداشت مقام شهیدان نظام تعلیم و تربیت و شهدای هسته‌ای افزود : قرآن محکم ترین سند دینی ما است و هیچ سندی در متون دینی به استحکام قرآن نیست. حقانیت هیچ دینی را نمی توان ثابت کرد مگر با داشتن قرآن.

وی افزود: پیامبر ما پیامبر خاتم است و جنس معجزه او همیشه جاوید و بر فکر و عقلانیت استوار بوده و دلیل بر حقانیت اوست. یکی از نعمت‌هایی که خداوند برای انسان قرار داد وجود پیامبر و قرآن است که باید راهنمای عمل ما باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اضافه کرد:از قرآن باید برای آموختن، تدبر و به کاربستن و به دیگران یاد دادن استفاده کرد و باید مهجوریت زدایی از قرآن از آموزش و پرورش آغاز شود.

محمدیان تصریح کرد: در دوره ابتدایی باید روخوانی و روان خوانی آموزش داده شود و در دوره متوسطه دانش آموز باید با مفاهیم قرآن، فرهنگ قرآنی و تفسیر روان قرآن آشنا شود.

وی افزود: در سند تحول بنیادین هدف دستیابی به حیات طیبه، ارتباط با خدا، خدمت به خلق، عنصر تفکر، علم، ایمان و اخلاق است و نظام برنامه ریزی در علوم پایه و علوم انسانی باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و الهامات قرآنی باشد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon