افزایش قیمت مسکن مهر پردیس ارتباطی به دولت دهم ندارد

افزایش قیمت مسکن مهر پردیس ارتباطی به دولت دهم ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه افزایش اخیر قیمت مسکن مهر هیچ ارتباطی به دولت دهم ندارد، گفت:‌ هرگونه تغییر قیمت در دولت دهم همان زمان اجرا شد و مسکن مهر را با آورده ۹۰درصدی متقاضیان تحویل دولت جدید دادیم.

سیدعلی لطفی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان "پروژه‌های مسکن مهر را با پیشرفت فیزیکی 70درصدی به دولت یازدهم تحویل دادیم" اظهار کرد: اخیراً یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی گفته  افزایش قیمت مسکن مهر که به‌تازگی روی داده (فاز 11 مسکن مهر پردیس) بر اساس مصوبه دولت قبل بوده است، این اظهارات را 100 درصد رد می‌کنم، چراکه افزایش قیمت مسکن مهر براساس دستورالعمل ابلاغی دی‌ماه سال 1392 معاون آقای آخوندی در حال انجام است.

وی با انتقاد از اینکه بعد از یک سال و اندی از فعالیت دولت یازدهم، برخی مسئولان دولتی، دولت دهم را مسبب افزایش قیمت مسکن مهر معرفی می‌کنند، تصریح کرد: بنده نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر پردیس بودم و با قاطعیت اعلام می‌کنم افزایش قیمت مسکن مهر هیچ ارتباطی با دولت گذشته ندارد.

لطفی‌زاده با بیان اینکه تمام هم و غم دولت دهم تحویل مسکن به مردم با کمترین قیمت و بهترین کیفیت بوده و دست اندر کاران مسکن مهر این خدمت را عبادتی خالصانه می‌دانسته و می‌دانند، تصریح کرد: متأسفانه دولت یازدهم با نگاه سیاسی به طرح مسکن مهر که طرحی مبتنی بر قانون و گفتمان حضرت امام(ره) است، تلاش می‌کند یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام اسلامی در خدمت به مردم و به‌ویژه اقشار کم‌درآمد را با حاشیه سازی‌های مختلف مخدوش کند، اما مردمی که این واحدها را تحویل گرفته یا در انتظار تحویل آن هستند و همچنین عموم مردم کشور که از خانه‌‌دار شدن هموطنان خود صمیمانه خوشحال می‌شوند، فریب این القائات را نمی‌خورند.

وی گفت: در قانون ساماندهی و مصوبات دولت دهم، نحوه تأمین مالی برای احداث تأسیسات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر کاملاً مشخص است و اظهارات برخی مسئولان دولت کنونی در این رابطه صحت ندارد.

معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه دولت یازدهم در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر، یادآور شد: ‌دی‌ماه سال 92 مصوبه جدیدی از سوی معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به تأیید وزیر راه و شهرسازی (آقای آخوندی) رسید که بر اساس آن تا مبلغ 110 هزار تومان به قیمت هر مترمربع مسکن مهر افزوده شد.

لطفی‌زاده با تأکید بر اینکه بر اساس این مصوبه که ربطی به دولت دهم ندارد، مجوز افزایش قیمت مسکن مهر صادر شد، گفت: متأسفانه برخی مسئولان جدید وزارت راه و شهرسازی به‌دنبال عوام‌ فریبی بوده و با متهم کردن دولت دهم درصدد سرپوش گذاشتن به ناکارآمدی خود هستند. آنها به‌جای گزارش عملکرد خود و بیان دستاوردهای دولت یازدهم، مدام به‌دنبال فرافکنی هستند و این کار صحیحی نیست.

وی  با اشاره به ادعای مظلومیت دولت یازدهم از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مظلوم مردمی هستند که به‌احترام نظام اسلامی، بی‌توجهی مسئولان جدید به حق مسلم خود، یعنی خانه‌دار شدن را که در قانون اساسی هم آمده است با خویشتنداری تحمل می‌کنند و مصائب ناشی از تأخیر مسئولان جدید در تکمیل و تحویل خانه‌های خود را با بزرگ‌منشی تحمل کرده تا بی‌تدبیری عده‌ای، لطمه به نظام اسلامی وارد نسازد.

به گزارش تسنیم، چندی پیش مدیرعامل شرکت عمران پردیس از افزایش 12میلیون تومانی مسکن مهر پردیس (فاز 11) خبر داده و برای واریز این مبلغ تا 30 آذرماه سال جاری به متقاضیان مهلت تعیین کرده بود، ولی‌پور یکی از دلایل این افزایش قیمت را مصوبه دولت دهم اعلام کرده بود.

به‌تازگی نیز نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز با تأکید بر اینکه دولت یازدهم در بحث مسکن مهر "مظلوم" واقع شده مسبب افزایش قیمت مسکن مهر را دولت دهم معرفی کرده بود.

نامه افزایش قیمت مسکن مهر در دولت یازدهم

 

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه