اعلامیه حقوق بشر نیازمند بازنگری است

اعلامیه حقوق بشر نیازمند بازنگری است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: متاسفانه حقوق بشر بازیچه استکبار جهانی شده و اعلامیه حقوق بشر نیازمند بازنگری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خوی موضوع دشمن‌شناسی از دیدگاه قرآن را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: موضوع دشمن تحت عناوین عدو و خصم و سایر مشتقات آنها در بسیاری از آیات قرآن مطرح شده است.

وی افزود: مهمترین عناوین مربوط به آن را می توان شامل دشمن شناسی و اهمیت آن، ملاک‌ها و معیارهای دشمن‌شناسی، روش‌های برخورد با دشمنان، علل و عوامل دشمنی دشمنان، معرفی دشمنان حق، تبیین آثار و تبعات دشمنی با مؤمنان و معرفی شیطان، کافران، مشرکان و نیز منافقان به‌عنوان دشمنان جبهه حق برشمرد.

شکوری با اشاره به روز 18 آذر روز معرفی صدام و حزب بعث به‌عنوان متجاوز در جنگ علیه ایران گفت: پس از 11 سال از آغاز جنگ آقای "دکوئیار" دبیر کل سازمان ملل متحد صدام را متجاوز معرفی کرد تا در واقع استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا و ارتجاع منطقه رسوا شوند چون در طول 8 سال از صدام حمایت همه جانبه کردند.

وی تصریح کرد: در نهایت صدام قرارداد الجزایر را پذیرفت و مجبور به عقب‌نشینی از خاک ایران شد تا آرزوی تجزیه ایران و ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی را با خود به گور ببرد.

امام جمعه خوی با بیان عوامل این پیروزی تاریخی گفت: رهبری ولایت فقیه، حمایت و پشتیبانی ملت شجاع ایران، ابتکار، خلاقیت و ایثار نیروهای مسلح و بسیج مردمی، وحدت و همبستگی اسلامی و ملی و در نهایت عنایت ویژه خداوند علل اساسی این پیروزی تاریخی بود.

شکوری با اشاره به روز 19 آذر روز تصویب اعلامیه حقوق بشر و بیان نقص‌های آن تصریح کرد: نادیده گرفتن احترام به ادیان و فرهنگ‌های حق و معتبر، پی‌ریزی آن بر اساس تفکر ادمانیستی غربی و نیز فراموش کردن خدامحوری از جمله نقص‌های اساسی این اعلامیه بود چون این قبیل کاستی‌ها و نقص‌ها سبب شد که در سال 1990 سازمان کنفرانس اسلامی با مدیریت نظام جمهوری اسلامی حقوق بشر اسلامی را در یک مقدمه و 25 ماده تصویب کرد.

وی با تاکید بر اینکه تبرئه مبارک خیانت به انقلاب مردم مصر بود گفت: تبرئه حسنی مبارک و دو فرزند وی و نیز وزیر کشور و شش نفر از معاونین وی از سوی دادگاه که متهم بودند 25 ژانویه 239 نفر از مردم را کشته و 1588 نفر را مجروح کرده اند بار دیگر مردم مصر را وادار به تظاهرات و ادامه مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: تبرئه مبارک و کارگزاران وی یک نوع خیانت به انقلاب و آرمان‌های مردم مصر است چون آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز کشور انقلابی مصر را که یک روز رهبری اعراب علیه اسرائیل را بر عهده داشت در بدترین شرایط قرار داده است.

امام جمعه خوی با اشاره به پیش‌روی‌های ارتش سوریه در شمال و جنوب این کشور علیه تروریست‌های افراطی مورد حمایت استکبار و ارتجاع اظهار کرد: برگزاری اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در دمشق با حضور نمایندگان 80 کشور جهان پیام‌های مهمی به استکبار جهانی، ارتجاع منطقه و رژیم صهیونیستی از جمله پیام حاکمیت امنیت در سوریه، جایگاه بین‌المللی تثبیت شده آن و بشار اسد، پیام شکست و درماندگی تروریسم و افراطی‌گری و حامیان استکباری و ارتجاعی آنان را داشت.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon