همایش آموزشی مدیران و سردبیران دفاتر استانی تسنیم برگزار شد

همایش آموزشی مدیران و سردبیران دفاتر استانی تسنیم برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش، تربیت و منابع انسانی خبرگزاری تسنیم گفت: همایش آموزشی علمی تخصصی خبرنگاری ویژه مدیران و سردبیران استانی خبرگزاری تسنیم در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، همایش آموزشِ علمی تخصصی خبرنگاری در این خبرگزاری با حضور 66 نفر از مدیران و سردبیران استانی خبرگزاری تسنیم، از 27 آبان‌ماه تا 14 آذرماه جاری در سه مرحله در قالب 42 جلسه کارگاهی، برگزار شد.

محمد‌مهدی دانی معاون آموزش، تربیت و منابع انسانی خبرگزاری تسنیم در حاشیه این همایش آموزشی  به خبرنگار حوزه رسانه تسنیم گفت: با توجه به سیر تحول در ارتباطات و اهمیت فزاینده رسانه‌ها، ایجاد مزیت رقابتی «پویایی تخصصی» و «توانمندی خبرنگاران» برای خبرگزاری تسنیم امری مهم و ضروری است، به همین منظور توانمندسازی و مهارت افزایی همه مدیران، دبیران و خبرنگاران این خبرگزاری در تهران و استان‌های سراسر کشور از ابتدای تأسیس این خبرگزاری همواره در دستور کار معاونت آموزش قرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، مدیران و سردبیران نمایندگی‌های استانی تسنیم پس از نیاز سنجی‌های انجام شده در سه هفته پیاپی و در سه گروه 22نفره از 31 استان کشور در کارگاه‌های تخصصی خبرنگاری شرکت کردند.

دانی گفت: در این همایش موضوعاتی از جمله مدیریت و ویراستاری اخبار، جریان سازی و جریان شناسی خبری، سوژه یابی، مصاحبه خبری و گزارش خبری با رویکردی کاربردی و عملی ارائه شد که این محورها با تکیه بر مصادیق و نمونه خبرهای ارسال شده در کارتابل خبری تسنیم با حضور استادان و صاحب نظران رسانه‌ای به بحث گذاشته شد.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب پس از بیان نقاط قوت و ضعف آثار منتشر شده از شرکت کنندگان خواسته شد تا مطابق با اصول تخصصی تدریس شده، اخبار را به‌صورت تمرینی بازنویسی کنند.

معاون آموزش خبرگزاری تسنیم با تأکید بر استمرار آموزش و توانمند سازی در خبرگزاری تسنیم گفت: برای وحدت رویه انتشار اخبار، نکات کاربردی ارائه شده در این کارگاه‌های تخصصی، جمع‌بندی و تدوین شده که به‌عنوان «شیوه‌نامه جامع خبرنگاری» مبنای کار حرفه‌ای در این خبرگزاری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon