حضور پرشور آبادانی‌ها در سالن کشتی تا قهرمانی اندیمشکی‌ها

حضور پرشور آبادانی‌ها در سالن کشتی تا قهرمانی اندیمشکی‌ها

خبرگزاری تسنیم: نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی روزهای ۱۳ و ۱۴ آذرماه امسال در آبادان برگزار شد که تیم مرکز جراحی پاستور اندیمشک توانست قهرمان این رقابت‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی روزهای 13 و 14 آذرماه امسال در آبادان برگزار شد که تیم مرکز جراحی پاستور اندیمشک توانست قهرمان این رقابت‌ها شود.

پس از پیشنهاد ایران برای برگزاری مسابقات لیگ جهانی کشتی به فدراسیون جهانی کشتی این رقابت‌ها برگزار شد. نخستین دوره مسابقات لیگ جهانی کشتی آزاد به میزبانی جوبیار برگزار شد و در دیدار فینال، بیمه رازی با غلبه بر نماینده آمریکا، تیتان مرکوری به قهرمانی رسید. ودر مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی تیم مرکز جراحی پاستور اندیمشک با غلبه بر تیم سامورگاشف روسیه به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یافت.

حضور 16 تیم در لیگ جهانی کشتی فرنگی

4 تیم مرکز جراحی پاستور اندیمشک، صبای قم، شهدای هفتم تیر تهران و منطقه آزاد اروند آبادان به نمایندگی از کشورمان در این رقابت‌ها حضور دارند و تیم‌های روسیه، آذربایجان، ترکیه، کوبا، بلاروس، اوکراین، مجارستان، قرقیزستان، ارمنستان، چین، سوریه و عراق 12 تیم خارجی حاضر در این مسابقات هستند.

پخش زنده از صدا و سیما

بر اساس توافقی که صورت گرفته بود شبکه سه، شبکه ورزش، شبکه جهانی جام جم، شبکه استانی خوزستان و رادیو ورزش مسابقات لیگ جهانی را به صورت زنده پوشش دادند.

حضور نامداران؛ غیبت بزرگان

کشتی گیران مطرحی همچون چنگیز لابازانوف، یوگنی سالیف، الکسی می‌شین، امره کوش، سلجوق جبی، رضا کایالپ، در نخستین دوره از رقابت‌های لیگ جهانی کشتی فرنگی شرکت می‌کنند. و برخی از کشتی گیران مطرح ایرانی همچون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی از حضور در این مسابقات خودداری کردند.

تماشای رایگان مسابقات

حمید بنی تمیم، دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تماشای مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی رایگان است، اظهار داشت: امیدوارم با این اقدام مردم مه‌مان نواز خوزستان استقبال خوبی از این مسابقات داشته باشند.

تماشاگران خوزستانی در این بازی‌ها حضور پر شوری داشتند که اوج تشویق‌های آنان در زمان حضور عبدولی بر روی تشک بود. تشویق تماشاگران خوزستانی در این رقابت‌ها تعجب مربیان روسی را در پی داشت.

فرامرز کیانی‌زاده، مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استقبال مردم آبادان از ورزش همیشه مثال زدنی بوده است و شاید خیلی‌ها تصورشان این بود که عموما استقبال تماشاگران فقط از فوتبال است اما در 2 روزی که مسابقات کشتی برگزار شد مردم نشان دادند که ورزش در خونشان است و فرقی هم ندارد که کدام رشته ورزشی باشد.

ظرفیت بالای خوزستان برای میزبانی از مسابقات جهانی

فرج الله خبیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به استقبال خوب تیم‌های خارجی از این مسابقات، اظهار داشت: براساس گفته رئیس فدراسیون کشتی، به نظر می‌رسد سطح کیفی رقابت‌های کشتی فرنگی در آبادان از سطح کیفی مسابقات کشتی آزاد در جویبار بالا‌تر باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: با توجه به امنیت مناسبی که در استان خوزستان وجود دارد، ظرفیت برگزاری چنین مسابقاتی وجود دارد.

رده بندی مسابقات

پس از برگزاری مرحله نیمه نهایی تیم‌های مرکز جراحی پاستور اندیمشک و سامورگاشف روسیه به فینال راه پیدا کردند و تیم‌های اتحادیه کشتی چین و استانبول بیوک شهیر ترکیه برای کسب مقام سوم و چهارمی بر روی تشک حاضر شدند.

در دیدار فینال تیم اندیمشک با پیروزی 6 بر 2 در برابر نماینده روسیه قهرمان شد و تیم ترکیه هم با غلبه بر نماینده چین به مقام سومی دست یافت.

تیم‌های شهدای هفتم تیر تهران و منطقه آزاد اروند با شکست دادن تیم‌های آرکوپه بلاروس و صبای قم برای کسب مقام‌های پنج و ششم بر روی تشک رفتند و کشتی گیران صبای قم هم برای کسب عنوان هفتمی این رقابت‌ها با نماینده بلاروس کشتی گرفتند.

در ادامه این رقابت‌ها تیم آرکوپه بلاروس با شکست دادن صبای قم به مقام هفتمی رسید و تیم صبا مکانی بهتر از هشتم کسب نکرد. تیم منطقه آزاد اروند آبادان هم به مصاف شهدای هفتم تیر تهران رفت و توانست این تیم تهرانی را شکست دهد تا به مقام پنجمی این رقابت‌ها دست یابند و تیم شهدای هفتم تیر به مقام ششم رضایت دهد.

حق منطقه آزاد پنجمی نبود

حبیب الله اخلاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با تیم خوبی در این مسابقات شرکت کردیم و حق ما کسب مقام پنجمی در این رقابت‌ها نبود.

وی افزود: کشتی‌های نزدیکی گرفتیم و باخت از تیم روسیه که تیم قدرتمندی در این مسابقات بود چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌کرد اما می‌توانستیم با کمی دقت به سکو برسیم.

کشتی گیر تیم منطقه آزاد اروند درباره حضور 4 تیم ایرانی در این رقابت‌ها گفت: ار خوبی بود حضور 4 تیم ایرانی در این رقابت‌ها می‌تواند به کشتی گیران جوان اجازه پیشرفت دهد تا با حضور در این مسابقات بر تجربیات خود اضافه کنند.

کشتی ایران سبب پیشرفت کشتی‌گیران اروپایی می‌شود

ایاک بردوش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با ابراز خوشحالی از حضور در ایران اظهار داشت: واقعا کشتی در ایران یک ورزش ملی است و می‌تواند سبب پیشرفت من شود.

قهرمان کشتی اروپا با بیان اینکه کشتی در ایران یک ورزش ملی است، عنوان کرد: کشتی گرفتن در ایران می‌تواند سبب پیشرفت کشتی‌گیران اروپایی می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon