پیشنهاد تامین هزینه‌های پروژه مسکن مهر پردیس با تهاتر و واگذاری اراضی

پیشنهاد تامین هزینه‌های پروژه مسکن مهر پردیس با تهاتر و واگذاری اراضی

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس جزییات جلسه بررسی مشکلات متقاضیان مسکن مهر پردیس و پرداخت ۱۲ میلیون تومان برای تامین هزینه‌های زیرساخت پروژه را تشریح کرد.

حسین طلا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مشکلات متقاضیان مسکن مهر پردیس و اعلام وزارت راه و شهرسازی مبنی بر پرداخت 12 میلیون تومان از سوی متقاضیان مسکن مهر پردیس اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته گذشته (12 آذرماه) در جلسه‌ای با حضور نائب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس، بنده و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس و معاون وزیر راه و شهرسازی در پردیس برگزار شد که در این جلسه راهکارهای برون رفت از این مشکل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در تشریح جزییات این این جلسه خاطرنشان کرد: در ابتدای این جلسه به طور صریح گفته شد که مردم نباید هزینه زیر ساخت‌های پروژه را بدهند و این موضوع باید در بودجه‌های عمرانی کشور کارسازی شود. لذا در جلسه پیشنهاد شد که دولت از محل تهاتر و واگذاری اراضی کمبود منابع لازم برای تکمیل این پروژه‌ها را تامین کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مسئولین وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند ممکن است تهاتر مورد اشکال نهادهای نظارتی قرار گیرد لذا مقرر شد تا هفته آینده از نهادهای نظارتی مانند دیوان محاسبات کشور و دبیر شورای عالی اقتصاد و مسئولین ذیربط برای حضور در جلسه دیگری دعوت شود تا این مشکل نیز مورد بررسی قرار گیرد.

طلا با بیان اینکه یکی از اهداف قانون هدفمندی یارانه‌ها کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه بود، تصریح کرد: ویژگی مسکن مهر به ارزان بودن آن است تا اقشار آسیب پذیر جامعه بتوانند خانه‌دار شوند حال اگر این ارزانی از بین برود، این خانه‌ها هم مهر خود را از دست خواهند داد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در جریان اخذ رای اعتماد از مجلس گفت: آقای وزیر بهتر است مروری بر برنامه‌های خود در زمینه مسکن مهر بیاندازند چراکه در برنامه‌های خود بر مشارکت دادن شهرداری‌ها و نهادهای اجتماعی در افزایش بهره‌وری،‌ تامین خدمات زیربنایی، بهبود محیط مسکونی مسکن مهر، تدوین روش مناسب و اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد رابطه منطقی بین یارانه هدفمندی و اقساط پرداختی خریداران مسکن مهر و هزینه تامین خدمات زیربنایی آنها با همکاری مجلس و دیگر نهادها تاکید شده بود.

نماینده مردم تهران در پایان تاکید کرد : جهت‌گیری دولت در خصوص مسکن مهر باید به گونه‌ای باشد که این خانه‌ها به دست افراد کم درآمد جامعه برسد.

انتهای پیام/

اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon