سجادی: مشحون هنوز مجوز هیئت دولت برای حضور در انتخابات را نگرفته است

سجادی: مشحون هنوز مجوز هیئت دولت برای حضور در انتخابات را نگرفته است

خبرگزاری تسنیم: معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: حتی یک مورد انتخابات فدراسیون‌های ورزشی هم مهندسی شده نبوده است.

نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، امروز (یکشنبه) میهمان خبرگزاری تسنیم بود و ضمن بازدید از خبرگزاری، به سوالاتی در مورد برخی مسائل روز ورزش کشور از جمله انتخابات فدراسیون‌های ورزشی پاسخ گفت. سوالات بسیاری در مورد فوتبال هم بود که سجادی ترجیح داد در این مورد سکوت کند.

تسنیم: روز گذشته (شنبه) اعلام کردید قرار است اسدی از سرپرستی فدراسیون پزشکی - ورزشی استعفا دهد، خبر جدیدی در این مورد دارید؟

اسدی به من اعلام کرد که قصد دارد از سرپرستی فدراسیون استعفا داده و در انتخابات شرکت کند که من هم گفتم استعفایش را اعلام کند. او هنوز استعفا نداده اما قرار است استعفا کند.

تسنیم: اکنون این شائبه وجود دارد که سرپرست فدراسیون‌ها می‌توانند تعداد آرا خود را افزایش دهند مانند طالبی سرپرست فدراسیون اسکی که تغییراتی در روسای هیئت‌ها ایجاد کرده و این موضوع می‌تواند در انتخابات به سودش شود.

اینکه سرپرست بخواهد در انتخابات شرکت کند به هیچ عنوان مغایر قانون و اساسنامه نیست. طالبی از ابتدا نگفت که قصد شرکت در انتخابات را دارد. زمان ثبت نام کاندیداها، او نیز نام‌نویسی کرده و ما هم برای آنکه شائبه پیش نیاید خواستم قبل از انتخابات کنار برود.

تسنیم: پس شائبه‌ها را وارد نمی‌دانید؟

مجمع خودش بهترین تصمیم گیری را دارد. در یکسری از انتخابات هم این مسئله را دیدید، این مجمع است که تصمیم می‌گیرد و ما تصمیم گیرنده نیستیم. چنین شائبه‌ای یعنی مجمع تصمیم گیر نیست و اساس انتخابات را زیر سؤال خواهد برد اما واقعیت این است که مجمع امکان فکر کردن دارد و رای گیری هم مخفی است و انتخابات در فضای مناسب برگزار می‌شود.

تسنیم: با این حساب شائبه مهندسی شدن برخی انتخابات را رد می‌کنید؟

اگر توانستید به صورت مستند فدراسیونی را با انتخابات مهندسی شده نشان دهید ما آن انتخابات را باطل می‌کنیم.

تسنیم: در روز دانشجو هستیم، در مورد توجه وزارت ورزش به حوزه ورزش دانشجویی هم صحبت کنید، حوزه‌ای که شاید کمی مغفول مانده است.

این بحث را باید دو قسمت کنیم یک بحث آن مربوط به اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و همچنین فعالیتی که خود دانشگاه‌ها در واحد عمومی تربیت بدنی انجام می‌دهند. یک قسمت هم مربوط به ورزش قهرمانی است که زیر نظر فدراسیون ورزش دانشجویی بوده و آنها مانند سایر فدراسیون‌ها با ما ارتباط دارند. انتخابات این فدراسیون هم در پیش است که اتفاقا ثبت نام آن انجام شده و انتخاباتش هم طی یک ماه تا 45 روز آینده برگزار خواهد شد.

وزارت ورزش تلاش دارد حمایت کاملی از این حوزه انجام دهد، تقاضاهایی که آنها برای دوره‌های آموزشی، مربیگری و داوری، همچنین برگزاری مسابقات و امکاناتی که لازم دارند مطرح می‌کنند را برآورده کرده و خواهیم کرد. ما در بخش حوزه قهرمانی از جمله مسابقات قهرمانی و اعزام تیم‌های دانشجویی در بخش قهرمانی نقش حمایتی داریم. البته مسئولیت اصلی آنها با وزارتخانه خودشان است.

تسنیم: زمان برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌ها از جمله هندبال و بسکتبال مشخص شده است؟

اقدامات لازم انجام شده و مراحل بررسی را می گذرانیم که به محض پایان آن، تاریخ برگزاری انتخابات اعلام خواهد شد.

تسنیم: در مورد اردوی خارجی تیم ملی هندبال با توجه به وضعیت فدراسیون، نگرانی وجود داشت.

روز گذشته (شنبه) با سرمربی تیم ملی هندبال دیدار کردم و اردوی این تیم در اسلوونی و ایتالیا قطعا برگزار خواهد شد و امیدواریم آمادگی لازم را برای جام جهانی کسب کنند.

تسنیم: آیا مجوز حضور مشحون در انتخابات فدراسیون بسکتبال صادر شده است؟

مشحون تنها مکاتبه کرده و وزارت ورزش هم نامه را به هیئت دولت فرستاده اما هنوز پاسخ آن نیامده و هنوز مجوزی صادر نشده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon