«معراج روح»؛ مستندی درباره زندگی آیت‌الله بهاءالدینی

«معراج روح»؛ مستندی درباره زندگی آیت‌الله بهاءالدینی

خبرگزاری تسنیم: عبدالرحیمی، کارگردان مستند «معراج روح» از تولید این فیلم ۵۴ دقیقه‌ای به دو زبان عربی و فارسی خبر داد و گفت: این فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر ارسال می‌کنیم.

احمد عبدالرحیمی، کارگردان مستند «معراج روح» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در مورد موضوع آن گفت: این فیلم در مورد زندگی آیت‌الله سید رضا بهاءالدینی است که به سفارش موسسه الرسالات لبنان تولید شده است.

وی افزود: این مستند 54 دقیقه‌ای به دو زبان عربی و فارسی تولید شده است و پس از پخش از شبکه‌های لبنانی و عربی، نسخه فارسی آن در ایران منتشر و پخش می‌شود. همچنین این فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر ارسال می‌کنیم.

کارگردان مستند «معراج روح» خاطرنشان کرد: شخصیت آیت‌الله بهاءالدینی کمتر برای عوام مردم شناخته شده است. در این مستند تلاش کردیم از صحبتهای افرادی استفاده کنیم که در زمان حیاتشان با ایشان بودند و مشاهداتی از زندگی این عالم وارسته داشتند. در کتابی‌ که در مورد آیت‌الله بهاءالدینی نوشته شده است نقل‌های غلو آمیزی آورده شده است و برای همین ما برای ساخت فیلم با افراد محدودی گفت‌وگو کردیم.

عبدالرحیمی گفت: یکی از افرادی که برای این فیلم با او مصاحبه کردیم، داماد آیت‌الله بهاءالدینی، حجت‌الاسلام محقق است که اصالتا افغانستانی است. او نزدیکترین فرد به آیت‌الله بهاءالدینی مخصوصا در اواخر عمر ایشان بود. حاج عبدالله تنها پسر در قید حیات آیت‌الله بهاءالدینی است که با او نیز گفت‌وگو کردیم. یک کشاورز، یک آرایشگر، حاج‌آقا صدیقی و جوان‌ترین شاگرد آیت‌الله بهاءالدینی از جمله افراد دیگری هستند که در این مستند حضور دارند.

وی تاکید کرد: در فیلم «معراج روح» از تصاویر آرشیوی صحبت‌های آیت‌الله بهاءالدینی نیز استفاده شده است. ما این آرشیو را به سختی جمع‌آوری کردیم که باعث ایجاد یک آرشیو خوب از سخنان ایشان شد که همه بتوانند در آن استفاده کنند.  ما تلاش کردیم به نکته‌ای که همواره ایشان بر آن تاکید داشتند پایبند باشیم و صداقت در گفتار را رعایت کنیم. فیلم نیز با این جمله از آیت‌الله بهاءالدینی آغاز می‌شود که می‌گویند اگر در آینده خواستید حرف‌های من را نقل کنید همواره مراقب باشید که صلاح جامعه و صلاح فرد را در آن رعایت کنید.

کارگردان مستند «معراج روح» درخصوص نام این فیلم گفت: این اسم برگرفته از پیام مقام معظم رهبری برای فوت ایشان است که در یکی از بندهای آن از فوت این عالم با عنوان به معراج رفتن روح یاد شده است. این فیلم با پیام تسلیت مقام معظم رهبری به پایان می‌رسد.

عبدالرحیمی اضافه کرد: آیت‎‌الله بهاءالدینی یکی از دوستان نزدیک امام خمینی(ره) بود. در این فیلم شاهد بازگویی خاطرات زیادی از زبان ایشان در مورد امام خمینی(ره) هستیم. با اینکه ایشان در سال 76 فوت می‌کنند اما نظراتی در مورد مسائل سیاسی منطقه داشتند که با زمان حال کاملا تطابق دارد.

وی در پایان در معرفی عوامل ساخت این فیلم گفت: تحقیقات و پژوهش این پروژه بر عهده عباس صالح مدرسه‌ای بود و مدیریت تولید را جواد احمدی بر عهده داشت. صداگذاری فیلم را مهرداد جلوخانی انجام داد و موسیقی را سید حسین فاضل ساخت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران