واردات نارنگی پاکستان متوقف و صادرات میوه به روسیه آغاز شد

واردات نارنگی پاکستان متوقف و صادرات میوه به روسیه آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه بار فروشان از آغاز صادرات میوه به روسیه و توقف واردات نارنگی پاکستان خبر داد و گفت: آنقدر فراوانی میوه داریم که قیمت‌ها شکسته شده و برای شب یلدا نیز حداکثر افزایش ١ الی ١٥ درصدی قیمت برخی میوه‌ها را پیش بینی می کنیم.

مصطفی دارایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد تدوام کاهش قیمت گوجه فرنگی اظهار داشت: همان طور که اعلام شده بود از امروز قیمت گوجه فرنگی ٥ درصد کاهش یافت و قیمت گوجه فرنگی بوته ای نو از استان بهبهان هر کیلو ٢ هزار تومان، گلخانه ای ٣٥ تومان و گوجه رنگ آوری شده نیز هزار الی ١٥ تومان در میدان بزرگ عرضه می شود.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت سایر میوه ها نیز در میدان بسیار مطلوب است گفت: در حال حاضر به قدری میوه در میدان تره بار بزرگ تهران فراوان است که تقاضا نسبت به آن کمتر بوده و قیمت ها شکسته شده است.

رئیس اتحادیه بار فروشان در مورد افزایش قیمت میوه در شب یلدا خاطر نشان کرد: افزایش قیمت برخی از اقلام میوه در شب یلدا طبیعی است که دلیل آن نیز بالا رفتن تقاضا است. بنابراین در شب یلدا قیمت میوه هایی مثل هندوانه و انار حدود ١ الی ١٥ درصد افزایش می یابد. همچنین قیمت فعلی هندوانه نو میناب بین هزار تا ١٥ تومان است.

دارایی نژاد در مورد صادرات میوه به روسیه اظهار داشت : با توجه به فراوانی میوه صحبت هایی در مورد صادرات به روسیه انجام شده و به کشورهای پاکستان و امارات نیز صادرات میوه به خصوص سیب در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش دوبرابری تولید سیب نسبت به سال گذشته افزود:با توجه به این فراوانی کشاورزان از فرخته نشدن محصولاتشان می ترسند به همین دلیل با ادامه داشتن تقاضا در کشور های همسایه ،صادرات ادامه دارد. بنابراین در حال حاضر روزانه چند کانتینر میوه که بیشتر آن سیب، انار و کیوی است به روسیه صادر می شود.

رئیس اتحادیه بار فروشان با بیان اینکه قطعا صادرات میوه به روسیه تا بعد از عید نیز ادامه دارد ،گفت: با توجه به فراوانی میوه در حال حاضر واردات برخی از میوه ها از جمله نارنگی پاکستان که همه ساله انجام می شد متوقف شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین