بخش خصوصی در مبارزه با فساد جدی باشد

بخش خصوصی در مبارزه با فساد جدی باشد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: مبارزه با فساد تنها مربوط به حاکمیت نیست بلکه بخش خصوصی نیز باید در این زمینه اهتمام داشته باشد تا اعتماد حاکمیت به بخش خصوصی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین شافعی در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد یکی از علت های فساد را سیاست های اقتصادی نادرست و ناکارآمد دانست و گفت: نظارت های ناکارآمد، کمبود آزادی های مدنی و فرآیند تصمیم گیری در تخصیص منابع ارزی، نفتی و بانکی از دیگر علتهای ایجاد فساد در کشور است.

وی با اشاره به این که تاکنون تنها با مفسدین مبارزه شده و از عوامل فساد غفلت شده است گفت: مهمترین راه مبارزه با فساد عزم ملی است.

وی از موثرترین روشهای مبارزه با فساد را  اصلاح سیستم و ساختار سیاسی، اقتصادی و حقوقی کشور دانست گفت: همچنین در این زمینه نیاز به یک دیدگاه اقتصادی و حساسیت سیاسی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه حاکمیت قانون و نظارت بر اجرای آن از الزامات است گفت: در حال حاضر بر اجرای قانون نظارتی وجود ندارد و این با روح قانون در تضاد است. همچنین ارتقای مشارکت سیاسی و آزادسازی رسانه ها می تواند از فساد پیشگیری کند.

شافعی با بیان این که مبارزه با فساد تنها به حاکمیت مربوط نمی شود بلکه بخش خصوصی هم باید در این زمینه اهتمام داشته باشد گفت: رعایت کدهای اخلاقی توسط بخش خصوصی موجب افزایش اعتماد حاکمیت به تشکلهای بخش خصوصی می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه