ارسال دعوت‌نامه برای حضور رؤسای نمایشگاه‌های فرانکفورت و پاریس در نمایشگاه کتاب تهران

ارسال دعوت‌نامه برای حضور رؤسای نمایشگاه‌های فرانکفورت و پاریس در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری تسنیم: رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی از ارسال دعوت‌نامه برای حضور یورگن باس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت و موریسه رئیس نمایشگاه کتاب پاریس در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران طی روزهای آینده خبر داد.

امیرمسعود شهرام نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌از برنامه‌ریزی این موسسه برای حضور یورگن بوس رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت و موریسه رئیس نمایشگاه کتاب پاریس در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

وی افزود:‌ هم‌اکنون دعوت‌نامه‌های رسمی ایران برای این افراد آماده شده است و طی روزهای پیش رو ارسال خواهد شد. باس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت در دیداری که با او در این نمایشگاه پس از 8 سال داشتیم،‌ برای حضور در نمایشگاه تهران اظهار تمایل کرده بود.

شهرام‌نیا هم‌چنین با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا گفت:‌ جلسات برنامه‌ریزی حضور ایران در بولونیا و پاریس هر دو در حال برگزاری است‌، در مورد نمایشگاه کتاب بولونیا در نظر داریم تا از ظرفیت‌های  تشکل‌ها و انجمن‌های نشر کودک و نوجوان یعنی انجمن نویسندگان،‌ انجمن ناشران و انجمن تصویگران بهره‌برداری داشته باشیم.

وی از افزایش دوبرابری فضای غرفه ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا خبر داد و گفت:‌ برنامه‌های حضور در نمایشگاه بولونیا تا دو هفته دیگر نهایی خواهد شد.حقیقت این است که بحث‌های مختلفی مطرح شده اما هیچ کدام قطعی و مصوب نشده است.

یورگن باس پیش از این در جریان دیدار با مسئولان ایرانی در خلال برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفته بود:‌ تاکنون از من نخواسته‌اید، که به نمایشگاه کتاب تهران بیایم، اما من تمایل دارم این نمایشگاه را از نزدیک ببینم و سال آینده قطعاً به ایران آمده و از نمایشگاه بازدید خواهم کرد.

وی هم‌چنین در گفت‌وگو با تسنیم‌، درباره ایران و صنعت نشر کشورمان گفته بود:‌ مردم ما با تهران در زمینه کتاب ارتباط خیلی خوبی دارند و امکان ایجاد روابط بیشتر بین دو کشور وجود دارد. ایران کشوری بسیار بزرگ است و ادبیات بسیار خوبی دارد، فرصت‌هایی برای تعامل در پیش است که باید در این زمینه صحبت کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران