بنیاد ایران شناسی «منطقه زاگرس» در نهاوند افتتاح می‌شود

بنیاد ایران شناسی «منطقه زاگرس» در نهاوند افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار نهاوند گفت: دفتر نمایندگی بنیاد ایران شناسی منطقه زاگرس با هدف مطالعات ایران شناسی در مورد فرهنگ، تاریخ شهرستان های بروجرد ،ملایر، تویسرکان و نور آباد به مرکزیت نهاوند افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، امامعلی عبدالملکی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان در نهاوند اظهار داشت: با افتتاح بنیاد ایران شناسی شهرهای لرنشین با مرکزیت نهاوند می‌توان قابلیت‌های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، گردشگری و توریستی نهاوند را به خوبی برای مردم ایران و جهان تبیین کرد که این یک مزیت عالی برای توسعه همه جانبه شهرستان نهاوند است.

وی بیان کرد: به زودی حمام‌های قدیمی در روستاهایی که در سطح چهار بخش مرکزی، گیان، فیروزان و زرین دشت کاربرد ندارند به کتابخانه تبدیل می‌شوند و بر اساس آمار 16 روستای بالای هزار و 500 نفر جمعیت وجود دارد که از این تعداد 5 روستا دارای کتابخانه هستند و مراحل احداث کتابخانه در 11 روستای دیگر در حال انجام است.

عبدالملکی اظهار کرد: در تعداد زیادی از روستاهای بالای هزار نفر جمعیت حمام‌های قدیمی و مناسبی  وجود دارد که از لحاظ بنا استحکام خوبی دارند و در اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی وقت احداث شد که اکنون تعطیل و بلااستفاده مانده‌اند که با مقدار کمی بودجه می‌توان آنها را به کتابخانه و مکانی فرهنگی تبدیل کرد.

فرماندار نهاوند گفت: برای احداث راه آهن غرب کشور تاکنون 5 هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شد که برای تکمیل آن به‌جز اعتبار امسال، یک هزار و 350 میلیارد ریال دیگر اعتبار لازم است و به دلیل تحریم‌های آمریکا و وارد نشدن ریل به ایران تاکنون 22 کیلومتر آن از سمت ملایر به نهاوند ریل‌گذاری شد و پیشرفت فیزیکی آن به کندی پیش می‌رود.

 انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon