پژوهش‌های دانشگاهی در راستای کاهش معضلات اجتماعی تدوین شود

پژوهش‌های دانشگاهی در راستای کاهش معضلات اجتماعی تدوین شود

خبرگزاری تسنیم:معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینگه پژوهشگران باید رفع مشکلات اجتماعی را مد نظر داشته باشند، گفت: پژوهشگران باید معضلات اجتماعی را به عنوان طرح‌های پژوهشی هدفمند در جامعه اجرایی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین،حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان پژوهشگر که در سالن همایش دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشی برای دانشگاه و جامعه مورد استناد است که بتواند مشکلات و معضلات جامعه را آسیب شناسی کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در دین اسلام افزود: دین اسلام برای پژوهش ارزش و اهمیت بالایی قائل است و به کسانی که به تحقیق و پژوهش توجهی ندارند را نکوهش کرده است از این رو آسیب‌شناسی معضلات جامعه و ارائه راهکار متناسب با آن باید در اولویت کاری پژوهشگران قرار گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی به منظور تحقیقات و کارهای پژوهشی در توسط معلمان تصریح کرد: معلمان در صف نخست شناسایی آسیب‌های جامعه قرار دارند بنابراین اگر بتوانند در راستای فعالیت خود یک پژوهش درست و مطابق با نیاز جامعه ارائه دهند می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرده و به نحو صحیح با آن مقابله کرد.

وی تاکید کرد: اگر تحقیقات و پژوهش‌هایی که در جامعه انجام می‌شود مطابق با فرهنگ اسلامی و شرایط کنونی جامعه باشد دیگر نیاز نیست تا برای رفع مشکلات جامعه هزینه اضافی پرداخت شود.

محمدیان گفت: در همین راستا می‌توان با جدی برشموردن پژوهش و کارهای تحقیقاتی از نتایج آن بهره برد در همین راستا باید از سوی مسئولان برای آن برنامه‌ریزی‌های بلندمدت صورت بگیرد تا دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت پژوهش محوری هدایت شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon