وقتی ولاسکو لیگ را از جذابیت می‌اندازد/ ... و حالا تلاش برای قهرمان نشدن!

وقتی ولاسکو لیگ را از جذابیت می‌اندازد/ ... و حالا تلاش برای قهرمان نشدن!

خبرگزاری تسنیم: از این به بعد بازیکنان شاغل در لیگ برتر والیبال برای کسب عنوان نایب قهرمانی تلاش نمی‌کنند و اول شدن در لیگ برای آنها هیچ جذابیتی ندارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تمام خستگی بازیکنان و کادرفنی تیمی که قهرمان لیگ می‌شود زمانی رفع می‌شود که جام را بالای سر می‌برند و می‌بینند که اسکلت اصلی تیم ملی از آنها تشکیل شده اما از این به بعد این موضوع دیگر صادق نیست و تیمی که نایب قهرمان می‌شود و یا روی سکوی سوم لیگ می‌ایستد فقط شکل و شاید ابعاد جامشان با تیم قهرمان تفاوت دارد. در واقع برنده اصلی آنها هستند.

خولیو ولاسکو سرمربی آرژانتینی تیم ملی والیبال گفته است:«سال بعد بازیکنانی که نماینده ایران را در مسابقات باشگاه‌های آسیا همراهی کنند در لیگ جهانی بازی نخواهند کرد. در واقع از بازیکنان تیم قهرمان ایران در لیگ جهانی استفاده نمی‌کنم. این موضوع را به آقای داورزنی هم گفته‌ام البته نیازی به گفتن نبود چون در نهایت برای لیگ جهانی سال بعد فقط بازیکنانی را که می‌خواهم دعوت می‌کنم. بازیکنانی که در ترکیب نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا باشند در این دعوت جایی ندارند.»

لازم نبود که ولاسکو با این شدت در مورد قهرمان فصل آینده لیگ برتر خط و نشان بکشد و تاکید کند که حرف فقط حرف خود اوست چون در جریان خط زدن علی نادی از تیم ملی و توضیح یک جمله‌ای‌اش در مورد او، می‌شد حدس زد که قاطع‌تر و یک دنده‌تر از چیزی است که به نظر می‌آید. او به نادی گفته بود که نمی‌خواهد در لیگ جهانی سال 2013 حضور داشته باشد و می‌تواند استراحت کند!

حالا ولاسکو بعد از دیدن رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا که به گفته او همه از سطح قابل قبول و بالایی برخوردار بودند، اعلام کرده بازیکنانی که در تیم نماینده ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا باشند را به تیم ملی دعوت نمی‎کند.

با تصور اجرایی شدن این ایده از سوی فدراسیون والیبال و ولاسکو، چه انگیزه‌ای برای بازیکنان طراز اول ایران در راه قهرمانی لیگ باقی می‌ماند؟ آیا ملی پوشان دیگر تمایلی برای دور هم جمع شدن و تشکیل یک گروه قوی برای فتح لیگ را خواهند داشت؟ آیا حمزه زرینی، شهرام محمودی، عادل غلامی و فرهاد قائمی و ... تمایلی برای تمدید قرارداد و کسب سومین قهرمانی متوالی با کاله را دارند؟

اینکه قهرمان لیگ شوی و جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببری و در مسابقات جام باشگاه‌های جهان شرکت کنی در مقابل یک بازی تیم ملی ایران در لیگ جهانی، ارزش چندانی ندارد. لیگ جهانی، فرصتی تاریخی برای والیبال ایران و آرزوی هر بازیکنی است که در آن بازی کند. بازیکنان درجه یک والیبال ایران در دو راهی لیگ جهانی یا قهرمانی لیگ، قطعا لیگ جهانی را انتخاب خواهند کرد.

به این ترتیب اگر فدراسیون و شخص محمدرضا داورزنی این ایده ولاسکو را تایید و عملی کنند، قهرمانی لیگ، دیگر برای هیچ بازیکن و باشگاهی جذاب نخواهد بود. در واقع برای لیگ برتر ایران که قهرمانی در آن تنها جذابیت شرکت‌های خصوصی برای تیمداری است، این ایده می‌تواند یک آفت به حساب بیاید.

انتظار می‌رود فدراسیون این قضیه را مدیریت کند و جلوی یکه تازی ولاسکو را در بعضی موارد خاص بگیرد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon