اردبیل بزرگترین تولید کننده سیب‌زمینی ارگانیک می‌شود

اردبیل بزرگترین تولید کننده سیب‌زمینی ارگانیک می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با اقدامات صورت گرفته و آموزش ۳۶ درصد از کشاورزان، استان اردبیل به قطب کشور در تولید سیب‌زمینی پاک و ارگانیک تبدیل می‌شود.

عدیل سروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: دشت اردبیل که در تولید محصول سیب‌زمینی از دشت‌های مهم و حاصلخیز بوده، تولیدکنندگان بیشماری را در خود جای داده که گاه به دلیل نا آشنایی با کود و سموم بسیار زیاد اقدام به تولید محصول می‌کنند که کیفیت این تولید را پایین آورده و جایگاه سیب‌زمینی اردبیل را متزلزل کرده است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از روش‌های مطلوب و مناسب به ویژه استفاده از مهارت‌های تولید سیب‌زمینی بدون کود و سم در عمل‌آوری محصولات پاک و ارگانیک، برندسازی در این حوزه انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ارائه بسته‌های آموزشی و خدماتی برای کشاورزان در این راستا خبر داد و گفت: تمام تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم با دوره‌های آموزشی که برای کشاورزان برگزار می‌کنیم زمینه حرکتی خوبی را در ترویج و توسعه کشت و عمل‌آوری این محصول شاهد باشیم.

سروی با اشاره به بارش‌های خوب سال زراعی جاری و ضرورت آمادگی کشاورزان برای کشت محصولات متنوع با کمترین بهره‌گیری از افزودنی‌های شیمیایی و نامناسب افزود: هم در بخش زراعت و هم تولید محصولات باغی سعی‌مان بر این است تا کشت کیفی همراه با کاهش آفات و بیماری‌ها را شاهد باشیم تا کشاورز بتواند محصول با طعم و کیفیتی متفاوت به بازار عرضه کرده و برخی از کاستی‌های گذشته نیز برطرف شود.

وی با تاکید بر توجه به تولید، عرضه، تجارت و مصرف محصولات ارگانیک اظهار کرد: تامین سلامت و امنیت غذایی مردم ایجاب می‌کند تا با ایجاد نظام هماهنگ تولید، عرضه و تجارت در این گروه تولیدات بتوانیم اهداف واقعی را عینیت بخشیده و به ثمر بنشانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر با بها دادن به روش‌های جدید سعی بر این است تا تولید سالانه بیش از 4 میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی و استراتژیک در این استان در سطح ملی بتواند جایگاهی برای خود پیدا کرده و برند تولید محصول سالم و ارگانیک را برای اردبیل شاهد باشیم.

سروی شاغلان بخش کشاورزی استان اردبیل را در حدود 36 درصد با آموزش‌ها و مهارت‌آموزی‌های جدید برشمرد و افزود: تمام سعی و همت ما بر این است تا در حرکتی فراگیر بتوانیم زمینه و بستر اعتلای روزافزون را در حوزه‌های کارآفرینی و اشتغالزایی سودمند فراهم بیاوریم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon