حاشیه‌های انتقاد تهامی‌نژاد به انعکاس غلط نظراتش درباره یک مستند

حاشیه‌های انتقاد تهامی‌نژاد به انعکاس غلط نظراتش درباره یک مستند

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته خبری با عنوان «پژوهش «چنارستان» غلط است» در رسانه‌ها منتشر شد که درباره انتقاد تهامی‌نژاد، یکی از منتقدان سینما از بازتاب غلط نظراتش در یکی از رسانه‌های کشور بود. این خبر بعد از انتشار حاشیه‌ساز شد.

روز گذشته خبری با عنوان «پژوهش «چنارستان» غلط است» در رسانه‌ها منتشر شد که درباره انتقاد تهامی‌نژاد، یکی از منتقدان سینما عضو انجمن منتقدان سینمای ایران از بازتاب غلط نظرات او در یکی از رسانه‌های کشور بود.

با پیگیری‌هایی که خبرنگار سینمایی خبرگزاری تسنیم در مورد این خبر انجام داد، در ابتدا صحت این خبر توسط کیوان کثیریان، رئیس شورای مرکزی انجمن منتقدان تایید نشد و او بر عدم انعکاس این خبر توسط انجمن منتقدان تاکید کرد.

اما محمد تهامی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم تاکید کرد که این نامه  را به انجمن منتقدان ارسال کرده است و آنها به رسانه‌ها ارسال کرده‌اند. او همچنین درخواست کرد که این خبر در تسنیم منتشر نشود تا اصلاحاتی در آن انجام شود.

متن اصلاح شده انتقادات تهامی‌نژاد به انعکاس نادرست نظراتش در مورد فیلم مستند «چنارستان» را که این منتقد در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد، می‌توانید در ادامه ببینید.

با عرض سلام

دوستان عزیز در انجمن منتقدان سینمای ایران

روز سیزدهم آذر ماه امسال، روزنامه ایران مقاله ای را به نام اینجانب در باره فیلم چنارستان  تحت عنوان «خاطره بازی با طهران قدیم» منتشر کرد که متعلق به من نیست و از این جنبه دروغ است. اما ماجرا این است که من در بیستم مرداد امسال در مرکز گسترش درباره این فیلم صحبت کردم و گفتم که فیلم موفقی است  ولی با پژوهش فیلم به دلیل غلط بودنش موافق نبودم و اعلام کردم. ولی حالا  مسئله من این است که چون من این نقد را ننوشته‌ام، نمی توانم نام خودم را بالای آن  بپذیرم.  کلماتش از آن من نیست. غم انگیز است که در زمان حیات ما دروغ به ناممان پراکنده می‌شود. منظورم این نیست که فیلم خوب است یا خوب نیست. منظورم این است که این متن نوشته من نیست.  آیا این  نوشته در آخرین روزهای جشنواره توسط  منتفعان یا صاحبان نفع، با حذف و اضافه گفته‌های من  تدوین شده و در روزنامه دولت  به چاپ رسیده تا بر هیئت داوری تأثیر بگذارد؟

و پژوهش آینده  چنین سرنوشت غم انگیزی پیدا  می‌کند: این نوشته از روزنامه ایران به بسیاری از سایت های فارسی زبان منتقل  شده  و از جمله آقای تاجیک در وبلاگ خود نوشته اند «این نقد را تهامی نژاد در  روزنامه ایران نوشت» و او ( آقای تاجیک و امثال ایشان در آینده) چه تقصیری دارند. نام من بر بالای نوشته هست. این نوشته به خود من هم القاء می‌کند که این نوشته تو است.

و چه کسی می پرسد که این نقد، نوشته کیست؟ این نوشته  به عنوان گزارش روابط عمومی و یا حتی  گزارش نویس بخش آگهی ها  و یا   هر نفع برندۀ دیگر برایم پذیرفتنی است. غلو کرده، حذف کرده، اضافه کرده که خصلت کارهای تبلیغاتی است. معمولاً هم  نامشان را نمی‌گذارند.  ولی نمی‌توانم نام خودم را بر بالای نوشته‌ای بپذیرم که ننوشته‌ام. از این رو خودم را با یک دروغ روبرو می‌بینم.  بر پیرمردی خودم در مطبوعات ایران جفا می بینم و نه حتی بر تهامی نژاد و همین جفا بر عمر من و دفاع از پنجاه سال کار مطبوعاتی ام  بود که  مرا واداشت باشما درد دل کنم.
 
با احترام
محمد  تهامی نژاد

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران