انتخاب ۲۰ درصد محتوای کتاب‌های درسی بر عهده استان‌ها گذاشته شد

انتخاب 20 درصد محتوای کتاب‌های درسی بر عهده استان‌ها گذاشته شد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰ درصد محتوای آموزشی کتاب‌های درسی برعهده استان‌ها گذاشته شده و این بستر فرصتی برای استفاده از توانمندی‌ استان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بهرام محمدیان در آئین تجلیل از 350 پژوهشگر فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در شرایط امروزی در آموزش وپرورش بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند تحقیق وپژوهش هستیم.

محمدیان با اشاره به اینکه باید پژوهش و تحقیق به گونه‌ای باشد که انسان را به حقیقت رهنمون کند و چشم انسان به جمال حقیقت روشن شود، افزود: تحقیق باید ضمن نشان دادن وضعیت حال، آینده روشن را نیز تبیین کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه هرعملی به معنای آگاهی باید به معرفت برسد، تصریح کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ نیروی انسانی برای تحقیق وپژوهش دارد وباید دربحث اقدام پژوهی ازاین ظرفیت استفاده شود.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: اقدام پژوهی، معلم پژوهنده، درس پژوهی و ایجاد پژوهشکده دانش آموزی از مهمترین فعالیت‌های تحقیقی در 2 بخش فرهنگی و دانش آموزی است.

هادی زارع پور با اشاره به اینکه مبنای همه تصمیم‌گیری‌ها برپایه پژوهش است وضرورت دارد فرهنگ‌سازی این مهم از دوره ابتدایی آغاز شود، خاطرنشان کرد:پژوهش مایه پویایی، بالندگی وحرکت درجامعه است.

وی عنوان کرد: شورای تحقیقات آموزش وپرورش فعالیت‌های تحقیقی وپژوهشی فرهنگیان و دانش آموزان را هدایت می‌کند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: توسعه پژوهش‌سراهای دانش آموزی، اجرای معلم پژوهنده ، فعالیت‌های برنامه‌ریزی، ساماندهی فناوری اطلاعات و هوشمند سازی مدارس از مهمترین برنامه‌های این معاونت است.

فاتحی ابراز کرد:در این همایش از40 نفر از فرهنگیان به نمایندگی از 350 نفر در بخش‌های پژوهشگر برتر, معلم پژوهنده، دانش آموزان برتر دربخش پژوهش تجلیل شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon