سازمان ملل برای پیگیری "شکنجه‌های سیا" مأمور ویژه تعیین کند

سازمان ملل برای پیگیری "شکنجه‌های سیا" مأمور ویژه تعیین کند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملل برای پیگیری شکنجه‌های سازمان جاسوسی آمریکا مأمور ویژه تعیین کند.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به گزارش مجلس سنای آمریکا از عملکرد سیا، این گزارش را افتضاح سیاسی کشور آمریکا دانست و گفت: گزارش سنا تیر خلاصی به حقوق بشر آمریکایی بود، اما دولت آمریکا پوست‌کلفت‌تر از آن است که به روی خود بیاورد و باز از طریق شوراهای تحت مالکیت خود به‌گونه‌ای عمل خواهد کرد که آب از آب تکان نخورد.

وی افزود: سیاست‌مداران آمریکا تلاش خواهند کرد تا این افتضاحی را که سیا به بار آورده متوجه کشورهای دیگر کنند، اما در مجموع امروز برای دنیا روشن شده که ناقض‌ترین کشور در زمینه حقوق بشر، آمریکاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه متأسفانه حقوق بشر بازیچه دست دولت آمریکاست، تصریح کرد: آمریکا نه‌تنها از جمله کشورهای نقض‌کننده حقوق بشر است، بلکه از بزرگ‌ترین دیکتاتورهای دنیا نیز حمایت کرده و این نیز لکه ننگ دیگری است که بر پیشانی آمریکا حک شده و به همین دلیل منفورترین کشور در افکار عمومی است.

جوکار تأکید کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش ادعای رعایت حقوق بشر می‌کنند، این در حالی است که به‌گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند. عملکرد اوباما نیز نشان داد که دولت جدید آمریکا هیچ تفاوتی با دولت گذشته نداشته و دولت آینده هم هیچ کاری برای حقوق بشر این کشور نخواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین‌المللی که احمد شهید را مأمور جاسوسی از ایران کرده‌اند اکنون بیایند و بگویند که در آمریکا چه‌خبر است؛ آنها باید از شورای امنیت تقاضای رسیدگی به وقایع و اتفاقاتی را که سیا در عملکرد خود داشته، داشته باشند. امروز وجهه آمریکا میان کشورهای دنیا دچار خدشه شده و هیچ آینده روشنی برای دولت‌مردان این کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon