مجازات‌های جایگزین زندان در اردبیل گسترش می‌یابد

مجازات‌های جایگزین زندان در اردبیل گسترش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: زندان‌زدایی باید یکی از برنامه‌های دستگاه قضا باشد و درپرونده‌های قضایی به مجازات‌های جایگزین زندان و برخورد قاطع با جرائم مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا قاصدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با قضات دادگستری استان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: باید تعامل و همکاری بین بخش‌های مجموعه قضایی و محاکم افزایش یابد تا از این ظریق ضعف‌ها و کاستی‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

وی با تاکید بر جلب رضایت مردمی توسط کارکنان دستگاه قضا در استان اردبیل گفت: کسب رضایت مردمی جزو اولویت‌ها بوده  و اقتدار و استقلال دستگاه قضا در گرو رضایتمندی حداکثری مردم و رسیدگی سریع‌ و دقیق به مشکلات آنها است.

قاصدی با تشریح برنامه‌های دادگستری استان تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین کامپیوتری در تسهیل امور قضایی در کنار استفاده از ظرفیت‌های شورای حل اختلاف و  نیروی انتظامی در امر رسیدگی به جرائم در کنار حفظ اقتدار دستگاه قضا باید جزو برنامه‌ها و اولویتهای دستگاه قضا در استان باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر استفاده از مجازات‌های جایگزین به جای زندان افزود: زندان‌زدایی باید یکی از برنامه‌های دستگاه قضا باشد و درپرونده‌های قضایی به مجازات‌های جایگزین زندان و برخورد قاطع با جرائم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به حجم زیاد پرونده‌ها در دادسرا بیان کرد: باید در این زمینه همکاری و مشارکت لازم انجام شود تا زمینه حل بسیاری از مشکلات در پرونده‌ها فراهم آید و نیز مصالحه در پرونده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

ناصر عتباتی راه‌اندازی شعبه ارشاد و معاضدت در مدیریت ورود پرونده ها به دادسرا و کیفی‌سازی تحقیقات قضایی و رسیدگی به پرونده های مهم در شعبه دادستانی را از اقدامات مهم و اساسی دادستانی در مدیریت ورود پرونده ها به دادسرا دانست.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon