شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کشور با اولویت مناطق محروم به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار می‌شود که البته در این زمینه دولت حمایت‌های لازم را نیز انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدمحمدعلی سیدابریشمی ظهر امروز در جریان بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی در خلخال اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت حمایت همه‌جانبه خود را از حوزه تولید و واحدهای صنعتی انجام می‌دهد، در حل مشکل کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی تلاش و جدیت بر پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای فعالان در این حوزه است.

وی تصریح کرد: هرچند بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات که اغلب به شکل سرمایه در گردش است بهانه‌جویی می‌کنند اما ضرورت دارد د ر این حوزه اقدامات و برنامه‌ریز‌های جدی به انجام برسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بانک‌ها از پرداخت تسهیلات 177 هزار میلیارد تومانی در 8 ماهه گذشته یک کارنامه جامعی را ارائه کردند ولی همچنان این رقم مورد پذیرش و قبول نیست و باید در فعال کردن واحدهای تولیدی و صنتعی بیشتر از این گام‌های جدی و اساسی برداشته شود.

سیدابریشمی از رفع توقف و رکود واحدهای تولیدی با تزریق نقدینگی به بسیاری از این واحدها خبر داد و افزود: اگر مجلس در همراهی با دولت بتواند طرح خروج از رکود را به تصویب برساند در سال آینده بیشتر از وضعیت موجود فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش 3 برابری نرخ ارز همراه با حذف گشایش ردیف اعتباری ارزی برای صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی در بانک‌ها را از دلایل کاهش نقدینگی و تولید صنعتگران دانست.

وی از راه‌اندازی نواحی صنعتی در بخش‌های کمترتوسعه‌یافته استان اردبیل و اقدام مناسب این استان در واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی حمایت کرده و از این حرکت قدردانی کرد.

در این بازدید نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز از راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در جنوب استان با محوریت خلخال خبر داد.

جلیل جعفری بنه خلخال اظهار کرد: ایجاد این منطقه با پیشنهاد به دولت انجام می‌شود که در این زمینه قرار است مصوبه نهایی و واگذاری زمین نیز به انجام برسد.

وی با اشاره به بکر بودن معادن سنگ‌های تراورتن این شهرستان و بی‌توجهی به ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه معدن بیان کرد: خلخال و کوثر آنقدر معدن دارد که یک شهرک تخصصی معدن در جنوب استان اردبیل دایر شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon