عزاداران حسینی، هیچ‌گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کنند

عزاداران حسینی، هیچ‌گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه عزاداران حسینی با تأسی از ظلم ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نمی‌کنند، گفت:حضور میلیون‌ها زائر عاشق در روز اربعین نمایش اقتدار، اتحاد ملت اسلامی در برابر استکبار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک مانور سیاسی است و تنها یک مانور عبادی نیست، اظهار داشت: امام حسین (ع) با قیام خود همه مسلمانان را بیمه کرد و در نتیجه مجاهدت‌های آن حضرت این انقلاب اسلامی به دست ما رسید.

وی  تصریح کرد: کاروان‌های حسینی با حرکت خود سیلی محکمی به دهان آمریکا و استکبار جهانی زده و نشان دادند در مسیر حرکت امام حسین(ع) قرار دارند.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه پیام دنیای تشیع در اربعین حسینی ادامه راه امام حسین(ع) برای مبارزه با استکبار و ظلم ستیزی است، تأکید کرد: عزاداران حسینی  با تأسی از ظلم ستیزی امام حسین(ع)، هیچ گاه شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنند.

امام جمعه موقت تبریز تصریح کرد: حضور میلیون‌ها زائر عاشق در روز اربعین در کربلای معلی نمایش اقتدار، اتحاد و انسجام ملت اسلامی در برابر استکبار است.

آیت الله آل هاشم با گرامیداشت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان گفت: هدف از گرامیداشت اربعین زنده نگه داشتن اهداف عاشورا است و باید توجه داشت که حماسه حسینی در کربلا و روز عاشورا تمام نشد.

وی تاکید کرد: نام امام حسین (ع) در قلوب همه مومنان، حرارتی ایجاد کرده است که هیچگاه خاموش نمی‌شود و روز به روز به شدت آن افزوده می شود.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‌الله شهید مفتح اشاره و اظهار کرد: حوز‌ه‌های علمیه منشا خیر و برکت و علما دژهای محکم اسلام هستند و دانشجویان و دانشگاهیان سرمایه‌های علمی کشور و برای اداره جامعه ضروری بوده و در مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و اداره کشور دانشگاه و حوزه در حکم واحد هستند.

وی افزود: دانشجویان و اساتید نیز سرمایه‌های علمی جامعه بوده و همراه با فقها و علما در مسیر انقلاب و ولایت فقیه گام بر می دارند.

آیت الله آل هاشم با اشاره به روز 25 آذر ماه که به روز پژوهش نامگذاری شده است، از تلاش‌های تمام پژوهشگران  و مراکز علمی قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد از این پژوهش ها استفاده کاربردی شود.

وی افزود: اگر پژوهش‌های علمی بایگانی شده و استفاده نشود هیچ اثری برای کشور نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تبریز با یادآوری روز حمل و نقل در 26 آذر از تلاش‌های رانندگان درون شهری و برون شهری تشکر کرده و از آنها درخواست کرد در کار خود امانت داری لازم را داشته باشد.

به گزارش تسنیم حاکی است مردم ولایت مدار تبریز امروز در حالی نماز جمعه شهر تبریز را  امروز به امامت آیت الله آل هاشم اقامه کردند که نمازگزاران بر طوماری زدند که نهایت تقدیر و تشکر خود را از مقام عظمای ولایت در جلوگیری از مهاجرت آیت الله شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اعلام کردند.

در این طومار بر نقش برجسته آیت الله مجتهد شبستری در حفظ جایگاه تبریز و آذربایجان به عنوان سر ایران تاکید شده و نمونه‌هایی چون روشنگری‌های ایشان در 8 دی 88 به عنوان سند مهمی از شایستگی وی برای تصدی نمایندگی ولی فقیه در استان مهمی چون آذربایجان شرقی تاکید شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon