تمام میوه شب عید به‌صورت داخلی تأمین می‌شود

تمام میوه شب عید به‌صورت داخلی تأمین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس شورای اسلامی گفت: تمام میوه‌های شب عید کشور به‌شکل داخلی تأمین شده و نیاز به واردات در این زمینه ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل آقایی عصر امروز در بازدید از کشت و صنعت مغان و طرح‌های کشت کلزا در پارس‌آباد اظهار داشت: سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی کاستن از واردات و رسیدن به خودکفایی در تولید داخلی و افزایش صادرات است که در توزیع میوه، سبزی و صیفی‌جات این اهداف و رویکردها دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اضافه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سطح کشور بیان کرد: ظرفیت تولید در این عرصه بیشتر از نیاز است و اگر امروز قیمت تخم‌مرغ افزایش یافته نه از بابت کمبود تولید بلکه مشکلات تنظیم بازار و عرضه و تقاضا است.

آقایی تصریح کرد: ما امروز در کشور حتی آماده صادرات محصول تولیدی مرغ و تخم‌مرغ هستیم و امیدواریم تا پایان سال با پشتیبانی امور دام سازمان‌های مربوطه در عرضه و تقاضای مرغ و تخم‌مرخ با مشکلی روبه‌رو نشوند.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با حمایت از عدم واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی با تبدیل به یک دانشگاه بزرگ کشاورزی گفت: البته در این زمینه باید سازمان خصوصی‌سازی تصمیم‌گیری کند اما دیدگاه غالب این است تا دانشگاه کشاورزی در این مجموعه راه‌اندازی شود.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی هیچ مکاتبه‌ای در واگذاری این نهاد و بنگاه اقتصادی نداشته و خود سازمان خصوصی‌سازی باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در نشست با استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: اگر جذب اعتبارات استانی به بخش کشاورزی بیشتر شود ذخیره توسعه مکانیزاسیون از خط اعتباری بازشده برای مکانیزاسیون کشاورزی افزایش می‌یابد.

آقایی با اشاره به اینکه تولید میوه شب عید نوروز به‌اندازه‌ای است که جوابگوی تمام نیازهای امسال است، گفت: خوشبختانه حجم تولیدات امسال به‌اندازه‌ای است که حتی می‌توان به بازارهای کشورهای همسایه نیز در زمینه صادرات میوه ورود پیدا کرد.

استاندار اردبیل نیز در این نشست از اختصاص تسهیلات آبیاری مدرن به‌میزان 83 هزار هکتار به این استان قدردانی کرد و افزود: در صورت شناسایی یک سرمایه‌گذار بزرگ از بخش خصوصی، کشت و صنعت مغان قابلیت تأمین بسیاری از نیازهای غذایی کشور را دارد.

مجید خدابخش اظهار امیدواری کرد که با توجه به افزوده شدن مسئولیت صنایع غذایی به وزارت جهاد کشاورزی توجه ویژه‌ای به این موضوع کنار تولیدات کشاورزی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت پارس سیستم آبیاری 429 هکتاری خود را در حال توسعه دارد و کنار آن باغات زیتون با ارقام جدید متناسب با اقلیم منطقه در این مجموعه در حال توسعه و عمل‌آوری است.

عدیل سروی با اشاره به کشت کلزا و مرغوبیت روغن تولیدی بیان کرد: 24 رقم جدید در این زمینه پیش‌بینی شده است تا به مرحله عمل‌آوری برسد.

وی اجرای طرح توسعه پایاب سد خداآفرین به‌میزان 62هزار هکتار اراضی را بیان و تصریح کرد: با توجه به ذخیره‌سازی مناسب مرغ منجمد هیچ مشکلی در عرضه این محصولات اعم از مرغ و تخم‌مرغ در استان اردبیل نداریم.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon