امکان بازگشایی گمرک میناباد نمین وجود دارد

امکان بازگشایی گمرک میناباد نمین وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان نمین گفت: با تقویت روابط بین ایران و آذربایجان و اعلام رضایت برای راه اندازی گمرک اصلاندوز انتظار می‌رود با موافقت طرف مقابل گمرک میناباد نیز فعالیت خود را از سر بگیرد.

سیدمهدی جوادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: راه‌اندازی گمرک میناباد می‌تواند در تقویت روابط اقتصادی و تجاری مفید باشد که البته با پیگیری یکی از نمایندگان اردبیل توسعه منطقه آزاد تجاری از طریق فضای مرزی تا نمین و اتصال آن به آستارا در دستور کار است که انتظار می‌رود در این زمینه برخی از اقدامات و تحرکات حقیقی را شاهد باشیم.

وی در مورد تخریب فضای سبز و محیط جنگلی گردنه حیران در محدوده شهرستان نمین گفت: ما کمترین تخریب را در حوزه استحفاظی خود داریم چرا که تا ورودی تونل در حوزه استحفاظی ما قرار دارد اما بعد از آن باید به هرگونه تخریب طبیعت مسئولان استان گیلان پاسخگو باشند.

فرماندار شهرستان نمین از اتصال منطقه فندقلو به چشم‌اندازهای طبیعی منطقه حیران از طریق اتصال به تله‌کابین ایجاد شده در محدوده استان گیلان خبر داد و افزود: البته بخشی از این تجهیزات و امکانات در محدوده استان اردبیل و شهرستان نمین واقع شده و سرمایه‌گذار آمادگی دارد زمینه بهره‌برداری بیشتر را فراهم کند.

جوادی در مورد معرفی توانمندی‌های صنایع دستی در بازارهای داخلی و خارجی بیان کرد: ماه آینده صنایع دستی نیمن در نمایشگاه بین‌المللی دبی که با حضور کشورهای مختلف گشایش می‌یابد در معرض دید و فروش گذاشته می‌شود و در کنار آن در 4 نمایشگاه داخلی تا پایان سال، تولیدات صنایع دستی نمین که عمدتا مربوط به عنبران است در قالب غرفه‌هایی معرفی می شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان نمین از دستگیری حفاران غیرمجاز در منطقه نمین و کشف آثاری از دوره ایلخانان خبر داد و تصریح کرد: 2 نفر در این پرونده مهم به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از آمادگی خضور شهرستان نمین در برنامه‌های هفته فرهنگی اردبیل در تهران خبر داد و گفت: ما آماده هستیم در معرفی آثار مفاخر علمی، ادبی و فرهنگی و صنایع دستی این منطقه از طریق این مجموعه با جدیت و تلاش بیشتر اقدام کنیم تا زمینه‌ای فراهم آید تا بیش از گذشته بتوان حرکت‌ها را به سامان رساند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon