لاهوتی: وابستگی بودجه ۹۴ به نفت به ۳۱.۵ درصد کاهش یافت

لاهوتی: وابستگی بودجه 94 به نفت به 31.5 درصد کاهش یافت

خبرگزاری تسنیم:عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که در لاحه بودجه سال ۹۴ وابستگی به درآمدهای نفتی به ۳۱.۵ درصد کاهش یافته است به فرار وحشتناک مالیاتی در کشور اشاره کرد و گفت:برای افزایش درآمدهای مالیاتی باید سامانه اطلاعاتی در کشور ایجاد شود.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: میانگین 20 ساله کشور نشان می دهد که وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کمی بیش از 42 درصد بوده، این در حالی است که در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده این وابستگی به 31.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

 وی با بیان این‌که این کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به دو دلیل روی داده است، بیان کرد: یکی از دلایل مربوط به کاهش صادرات نفت با توجه به شرایط تحریم است و دلیل دوم نیز قیمت پایین نفت است.

وی با تاکید بر این‌که با توجه به این دو مولفه لازم بود وابستگی به درآمدهای نفتی را در لایحه بودجه کاهش دهیم، تصریح کرد: در لایحه بودجه برای قیمت نفت 73 دلار پیشنهاد شده و همین مسئله باعث می‌شود تا متوسط وابستگی بودجه به نفت به 31.5 درصد کاهش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان این‌که مجلس قانون مالیات‌ها را اصلاح کرد، یادآور شد: البته این اقدام مجلس به این معنا نیست که نرخ مالیات‌ها را افزایش دهیم بلکه معتقدیم که با استفاده از این قانون دولت می‌تواند از خیلی از منابعی که پیشتر مالیات نمی گرفت، مالیات‌ دریافت کند.

 لاهوتی با بیان این‌که سامانه اطلاعاتی مورد نیاز دریافت مالیات در کشور وجود ندارد، گفت: در این بخش شفاف‌سازی وجود ندارد و از تنها جایی که به‌طور شفاف مالیات دریافت می‌شود، حقوق کارمندان دولت است.

وی با تاکید بر این‌که فرارهای مالیاتی در ایران وحشتناک است، افزود: بر این اساس دولت باید بتواند در لایحه بودجه پایگاه‌های اطلاعاتی مورد نیاز برای دریافت مالیات را ایجاد کند، به‌خصوص این‌که در سال آینده میزان وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کاهش یافته و دولت باید از منابع دیگر از جمله مالیات بودجه مورد نیاز را تامین کند.
انتهای پیام/

اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه