نیویورک‌‌پست: عربستان «جنگ نفتی» علیه ایران و روسیه به راه‌ انداخته است

نیویورک‌‌پست: عربستان «جنگ نفتی» علیه ایران و روسیه به راه‌ انداخته است

خبرگزاری تسنیم: روزنامه آمریکایی معتقد است اگرچه رنسانس نفتی آمریکای شمالی بهانه عربستان برای عدم کاهش تولید بود اما نیت واقعی ریاض ضربه به منافع ایران و روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به کاهش اخیر قیمت‌ نفت در بازارهای جهانی نوشت: "عربستان سعودی، بزرگترین قدرت اوپک، عامل این کاهش بوده است. اگرچه اقدامات ریاض واکنشی به رنسانس انرژی در شمال آمریکا بوده است اما بزرگترین هدف شکستن اراده ایران است. سعودی‌ها اعتقاد دارند که دیگر نمی‌تواند برای مهار تهدید هسته‌ای تهران به آمریکا متکی باشند بنابراین تصمیم به کاری گرفته‌اند که تحریم‌ها نتوانست انجام دهد."

در این مقاله با اشاره به اینکه ایران نیاز دارد که نفت بشکه‌ای بین 135 تا 140 دلار به فروش رود ادعا شده که این امر می‌تواند مقامات ایران را وادار به مصالحه در "تسلیحات هسته‌ای" سازد.

"نکته جالب این است که عربستان سعودی بیش از دولت اوباما برای امنیت اسرائیل اهمیت قائل است. دشمنان مشترک می‌توانند اتحادهایی غیرمنتظره ایجاد کنند."

در ادامه اشاره شده که این اقدام عربستان در راستای ضربه زدن به منافع روسیه نیز انجام شده است: "رئیس‌جمهور روسیه به نفت بشگه‌ای 100 دلار نیاز دارد تا اقتصاد در دوران شبه‌جنگی را سرپا نگه دارد. نفت و گاز یک سوم بودجه و دو سوم صادرات این کشور را تشکیل می‌دهند."

نیویورک‌پست می‌نویسد که تحریم‌ها علیه روسیه منجر به سقوط روبل، اوراق قرضه روسیه و ذخایر خارجی این کشور شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان