منطقه آزاد ارس مهمترین راهکار توسعه اشتغال در اردبیل است

منطقه آزاد ارس مهمترین راهکار توسعه اشتغال در اردبیل است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌تصویب منطقه آزاد ارس مهمترین راهکار برای توسعه اشتغال در استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کمال‌الدین پیرموذن ظهر امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: ‌ایجاد منطقه آزاد ارس علاوه بر توسعه اشتغال در استان سبب رونق صادرات شده و روند حضور سرمایه‌گذارن را در استان تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ با ایجاد منطقه آزاد ارس در استان سرمایه‌گذاری در منطقه رشد قابل توجهی می‌یابد و در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های فروانی دست می‌یابیم.

پیرموذن افزود: ‌سرمایه‌گذاران شرکت ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در 3 پهنه مشگین‌شهر، خلخال و ساوالان اعلام آمادگی کرده‌اند و با سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها معدن استان ظرفیت‌های خود را شکوفا می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ‌با همت استانداری اردبیل و نمایندگان مجلس 4 منطقه به منطقه آزاد ارس ملحق شده‌اند در حالی که در سفر رئیس جمهور قرار بود تنها یک منطقه به منطقه آزاد ارس ملحق شود.

وی گفت: انتخاب مدیران در استان تنها به انتخاب شخص استاندار انجام می‌شود و نمایندگان تنها نقش مشورتی دارند و در برخی از نصب‌ها که انحرافی وجود دارد اعمال نظر می‌کنند.

پیرموذن گفت: ‌تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات 5+1  با هدایت‌های مقام معظم رهبری از حقوق ملت ایران دفاع کرد و احتمال رسیدن به توافق نهایی درمراحل بعدی مذاکرات وجود دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌استاندار اردبیل فردی مجرب و تلاشگر است و خدمات زیادی را به استان ارائه کرده و ما از طرح‌های وی حمایت می‌کنیم.

پیرموذن بیان کرد: ‌توسعه استان نیازمند افراد کاردان و متخصص است و استفاده از نیروهای کاردان و متخصص برای توسعه استان یک نیاز مبرم و اساسی است و باید در این راستا تدبیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی گفت:‌ مجلس طرح توانمندسازی روستاها را به صورت یک‌فوریتی و دوفوریتی تصویب کرده که با اجرای این طرح روستاها در عرصه‌های مختلف توسعه همه‌جانبه می‌یابند.

پیرموذن علت تاخیر پروژه راه‌آهن اردبیل را تاخیر سرمایه‌گذاران دانست و افزود: ‌سرمایه‌گذارانی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند و به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه شروع می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آبرسانی به اردبیل، مشکین شهر و ساماندهی سدهای عمارت و بفراجرد در دستور کار قرار گرفته و با تامین اعتبار عملیات ساماندهی این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

وی از اختصاص اعتبارت ویژه به طرح آب و راه روستایی خبر داد و افزود: ‌مدیران مربوطه باید در این زمینه تلاش ویژه‌ای به کار گیرند تا روستاها عمران و آبادانی خود را شاهد باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی اردبیل در برج میلاد تهران گفت:‌ این همایش بزرگ‌ترین فرصت برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های استان است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon