افزایش ۸۵ درصدی صادرات فولاد چین به ایران در اکتبر ۲۰۱۴

افزایش 85 درصدی صادرات فولاد چین به ایران در اکتبر 2014

خبرگزاری تسنیم: گمرک چین اعلام کرد صادرات آهن و فولاد این کشور به ایران در دهمین ماه ۲۰۱۴ با رشد قابل توجه ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۵ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد این کشور در 10 ماه نخست سال جاری میلادی 638 میلیون دلار آهن و فولاد به ایران صادر کرده است.

صادرات آهن و فولاد چین به ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر 2014 با رشد قابل توجه 51 درصدی(به لحاظ ارزش) نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در 10 ماهه نخست سال میلادی گذشته 421 میلیون دلار آهن و فولاد به ایران صادر کرده بود.

رشد قابل توجه واردات فولاد ارزان از چین با انتقاد تولیدکنندگان داخلی مواجه شده است. رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد در این باره به تسنیم گفت: دولت حداقل می تواند با وضع محدویت برای واردات فولاد به کشور مدیریت لازم را برای حمایت از تولیدکننده داخلی داشته باشد.

بر اساس این گزارش در ماه اکتبر صادرات آهن و فولاد چین به ایران شتاب بیشتری گرفته است. صادرات فولاد چین به ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 85 درصدی داشته و به 75 میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه