پیام رژه نظامی القسام و نمایش اقتدار مقاومت

پیام رژه نظامی القسام و نمایش اقتدار مقاومت

خبرگزاری تسنیم: رژه بزرگ گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در غزه و نمایش انواع سلاح و تجهیزات نظامی، پیامی با مضمون قدرتمندی و آسیب ناپذیری از جنگ غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژه بزرگ گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خیابان های غزه و نمایش انواع مختلف سلاح هایی که در اختیار دارد، پیامی با این مضمون است که این گردان ها همچنان قدرتمند بوده و در حمله اخیر اسرائیل به غزه که 51 روز طول کشید، آسیب ندید.

این رژه نظامی امروز (یکشنبه) به مناسبت بیست و هفتمین سالروز تاسیس حماس برگزار و در جریان آن بخشی از تجهیزات نظامی به نمایش در آمد.

در این رژه صدها دستگاه خودروی استتار شده در خیابان ها در حالی به حرکت در آمدند که رزمندگانی با لباس های نظامی سرنشین آن بوده و لباس های آنان معرف یگان های نظامی آنان بوده و هر یک انواع مختلف سلاح را در دست داشتند.

اسلحه غول

اسلحه غول که قسام در جریان حمله اخیر اسرائیل به غزه آن را مورد استفاده قرار داد، یکی از ابتکارهای  یگان صنایع نظامی این گردان ها بود که در این رژه به نمایش در آمد و اندازه آن جلب توجه می کرد و بسیاری از جوانان تلاش داشتند از این سلاح عکس بگیرند.

غول در دستان رزمندگانی بود که لباس های آنان به شکلی خاصی استتار شده بود.

بنابر اعلام منابع گردان های قسام، نام تفنگ غول برگرفته از عدنان الغول فرمانده این گردان ها است که در سال 2004 به دست نیروهای اشغالگر ترور شد.

غول در مقایسه با تفنگ دراگونوف روسی و اشتایر اتریشی برد زیادی داشته و به دو کیلومتر می رسد و 14.5 میلی متری است.

دراگونوف 7.62 میلی متر و اشتایر نیز 12.7 میلی متر است.

مبارزان حماس درحمله اخیر اسرائیل به غزه از تفنگ غول به خوبی استفاده کردند و تک تیراندازها با استفاده از آن توانستند به طور مستقیم دست یک سرباز صهیونیستی را قطع کنند.

صحنه ای که در این رژه جلب توجه می کرد، نمایش ماکت پهباد بزرگ روی یک زره پوش بود که به نوبه خود حاکی از پیشرفت منحصر به فرد انواع مختلف هواپیما در صنایع هواپیمایی قسام است.

این گردان ها پیش از این و به عبارت بهتر در جریان حمله اسرائیل به غزه از ساخت سه نمونه از این پهبادها  خبر داده و به طور محدود از آن استفاده کردند.

گردان های قسام برای اولین بار به طور رسمی در جنگ غزه فاش کردند که مهندسان آن توانستند پهباد «ابابیل 1» را ساخته و سه نمونه از آن شامل  A1A با کاربرد اطلاعاتی، A1B با  کاربرد هجومی- پرتابی و نیز A1C با کاربرد هجومی – انفجاری تولید کرده و عملا توانستند در عمق سرزمین های اشغالی پروازهای اطلاعاتی داشته باشند.

نسل هواپیماها و توسعه مداوم

یکی دیگر از خودرها نیز حامل موشک بزرگی بود، اما به دلیل اینکه رزمندگان آن را به طور خاصی استتار کرده بودند، نوشته های روی آن مشخص نبود.

نمایش این موشک ها حاکی از تقویت و توسعه توانمندی موشکی قسام است به ویژه اینکه صنایع موشکی آن در جریان جنگ غزه و پس از آن همچنان به فعالیت خود ادامه داده است که نمونه آن تولید موشک های « M75 »،« R160 »، «j80» و«سجیل55» است.

در این میان این سوال مطرح است که آیا صنایع نظامی قسام سلاح های بیشتری در اختیار دارد که هنوز آن را فاش نکرده است؟ به ویژه اینکه اخیرا قسام عملیات آزمایشی متعددی را به اجرا در آورد، تا جایی که همه اهالی غزه شاهد عملیات آزمایش بودند و به گفته رسانه های اسرائیلی، این عملیات برای سران تل آویو نگران کننده شده است.

قورباغه‌های انسان نما

اما در خصوص فعالیت یگان موسوم به قورباغه‌های انسان نما، ماکت یک قایق روی یکی از خودرها قرار داده شده و چند رزمنده از یگان قورباغه های انسان نما با تجهیزات کامل سرنشین آن بودند.

این در حالی است که فیلم ویدئویی عملیات زکیم که توسط رزمندگان این یگان در روزهای نخست جنگ غزه  انجام شد، در بسیاری از صفحات اجتماعی منتشر شده و شجاعت این نیروها را به نمایش گذاشت.

در این عملیات رزمندگان قسام از طریق دریا به یکی از واحدهای نظامی اسرائیل نفوذ کرده و با نیروهای اشغالگر درگیر شده و توانستند یک تانک آنان را در همان محل منفجر کنند.

این فیلم ویدئویی دروغ بودن روایت اولیه اشغالگران از این عملیات را برملا کرد.

اما انواع سلاح های زرهی پیشرفته از دیگر سلاح هایی بود که در این رژه به نمایش گذاشته شده و امکانات گسترده تسلیحاتی قسام را که می‌تواند در معادلات رویارویی زمینی با اشغالگران تاثیرگذار باشد، به تصویر کشید، همان طور که در جنگ اخیر توانمندی آنان اثبات شده و نیروهای قسام توانستند تعداد زیادی تانک و تجهیزات اشغالگران را در نزدیکی غزه منفجر کنند.

با وجود نمایش انواع متعدد سلاح این سوال در ذهن باقی است که دیگر چه؟ زیرا قسام معمولا تمام برگه های خود را رو نمی کند و بی تردید آنچه هنوز پنهان مانده، بسیار بیشتر از چیزی است که به معرض دید گذاشته شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت