افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با عرضه ۵۰هزارعنوان کتاب

افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با عرضه 50هزارعنوان کتاب

خبرگزاری تسنیم: نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان عصرروزیک شنبه ۲۳ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اهواز و با ارائه ٥ هزار عنوان کتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، سیدامیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشتند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه کتاب خوزستان برای ما بسیار مهم و جدی است و امیدواریم نمایشگاه موفقی باشد.

امیرمسعود شهرام نیا با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام شده نشان از رونق و کیفیت نمایشگاه دارد گفت : بخش متمرکز برای ناشران غایب در نمایشگاه برای عرضه کتاب‌های ناشرانی که امکان حضور ندارند دایر شده است و از نظر محتوایی نیز کتاب‌های خوب و ناشران معتبری در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌ای فرهنگی ایران اضافه کرد: نمایشگاه کتاب بهانه‌ای برای گردهمایی افراد علاقه مند به کتاب و کتابخوانی است.

وی اظهار کرد: یارانه‌ای که برای حمایت از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، 500 میلیون تومان با تخفیف 20 درصدی درقالب کارت‌های اعتباری است که به وسیله بانک عامل درمحل نمایشگاه توزیع می‌گردد. کلیه کتاب‌های عرضه شده نیز حداقل با 10 درصد تخفیف توسط ناشران عرضه می‌شود و درمجموع این نمایشگاه تخفیف 30 درصدی دارد.

وی به ایجاد بخش متمرکز در نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اشاره کرد و گفت: این مشکل را در برخی استان‌ها داشتیم که گاهی کتاب‌های ناشران خوب غایب می‌ماند که با ایجاد غرفه‌ای در جهت ارائه کتاب‌های این ناشران به صورت متمرکز فضای مثبتی ایجاد شد تا امکان مشارکت ناشران غایب نیز فراهم شود و مشکل گذشته که در نمایشگاه‌ها غنای محتوایی لازم وجود نداشت برطرف شد.

شهرام‌نیا با اشاره به اینکه امیدواریم در نمایشگاه‌های آینده به هیچ عنوان احساس کمبود کتاب در مقایسه با بازار نباشیم، تصریح کرد: بنای برنامه‌های مختلف در بخش جنبی نمایشگاه نیز گذاشته شده است که بهانه‌ای برای گرد آمدن علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب و آشنایی با نویسندگان با گرایش‌های فکری مختلف است.

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: کتاب مجموعه‌ای است از آنچه که از طریق دانستنی‌ها می‌تواند به دیگران منتقل شود و در مرحله‌ای به نگارش در آید.

فرج‌الله خبیرافزود: زمانی که ما کتابی را در معرض دید قرار می‌دهیم حاصل عمر فرد را به معرض نمایش گذاشته‌ایم.امیدواریم علاقه به کتاب در کشور ما روز به روز زیاد تر شود و این موضوع به آموزش بستگی دارد.آشنا کردن کودکان با کتاب، علم و معرفت بهتر از نشستن مداوم آنها پای رایانه است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان در ادامه عنوان نمود: باید خودمان را در تراز کشورهایی قرار دهیم که به واسطه کتاب‌خوانی رشد کردند.

همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه کتاب امسال خوزستان از 23 تا 28 آذرماه در محل نمایشگاه دایمی خوزستان در اهواز برپاست.در این نمایشگاه بالغ بر ٥ هزار عنوان کتاب در حوزه‌های علمی، دینی، ادبیات، هنری، آموزشی، پزشکی و کشاورزی و غیره ارائه می‌شود.

در ادامه این مراسم آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فرهنگ‌های ریشه‌ای بشری با کتاب و کتابداری باقی مانده است. بزرگترین دلیل بر اعتبار و ضرورت وجودی کتاب این است که خداوند بهترین کتاب به نام قرآن کریم را کتاب‌الله نامیده است.

آیت‌الله شفیعی تصریح کرد: ما کتابخوان‌های بسیار عظیمی در سطح دنیا داشته و داریم که ستون اصلی یک جامعه بشری هستند. هنوز کتابخانه و کتاب‌هایی در خارج وجود دارند که مربوط به مسلمین و جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه کتاب در قدیمی ترین ادوار بشری نقش مهمی داشته است گفت: اگر کتاب بعد منفی داشته باشد مربوط به ذات کتاب نیست بلکه به عوامل خارجی مربوط می‌شود.

آیت‌الله شفیعی در پایان سخنان خود گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب گامی مهم برای بسیاری از مسائل مربوط به کتاب هستند.

نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ٢٣ تا٢٨ آذرماه درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز دایر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران