از دستگیری سارق درون خودرو تا رد رشوه توسط ماموران یگان امداد


از دستگیری سارق درون خودرو تا رد رشوه توسط ماموران یگان امداد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری دو سارق درون خودرو و کشف ۱۴ فقره سرقت از آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز و به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، با تلاش مأموران انتظامی شهرستان " ممسنی" استان فارس دو سارق درون خودرو دستگیر و 14 فقره سرقت از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ داوود امجدی افزود: با تلاش ماموران و انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی در نهایت دو نفر متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به 14 فقره سرقت درون خودرو اقرار کردند و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند.

سایت « ارسال پیامک رایگان » دردسرساز شد

رئیس پلیس "فتا" استان فارس از کشف پرونده‌ای خبر داد که در آن دختری 16 ساله به دلیل استفاده نادرست از فضای مجازی، خود و خانواده‌اش را دچار مشکل کرد.

سرهنگ سید موسی حسینی در این زمینه گفت: ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که شاکی از طریق یکی از دوستانش با یکی از سایت‌های « ارسال پیامک رایگان » آشنا شده و پس از گشت زنی در فضای این سایت با فردی آشنا می‌شود.

وی بیان کرد: در طول آشنایی شاکی با کاربر سایت«ارسال پیامک رایگان»، وی در اثر اعتماد و شناخت نادرست از آسیب‌های این فضا، اقدام به ارسال تصاویر و یک سری اطلاعات شخصی می‌کند و آن فرد نیز  پس از گذشت حدود یک سال ارتباط  وی را تهدید به انتشار تصاویرش در فضای مجازی می‌کند.

سرهنگ حسینی افزود: پس از مطرح شدن این درخواست زمانی که شاکی متوجه نیت شوم این فرد می‌شود، موضوع را با خانواده‌اش در میان گذاشته و اقدام به شکایت از کاربر سایت می‌ کند.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم توسط مأموران شناسایی و دستگیر و با دیدن مستندات به جرم ارتکابی اقرار کرد.

سرهنگ حسینی از شهروندان خواست مراقب رفتارشان در فضای مجازی باشند و از ارسال تصاویر شخصی خود به دیگران خودداری کنند.

وی در رابطه با افرادی که اقدام به هتک حیثیت می‌کنند هشدار داد که قانون به‌شدت با این‌گونه افراد برخورد کرده و براساس ماده 16 جرائم رایانه‌ای هرکس مرتکب هتک حیثیت از طریق دستگاه‌های رایانه شود به حبس از 91 روز الی 2 سال و یا جزای نقدی از 5 میلیون الی 40 میلیون ریال می شود.

بیش از 3 هزار مورد تقدیر و تشکر از کارکنان پلیس فارس

سرپرست بازرسی فرماندهی انتظامی استان فارس از ثبت سه هزار و 200 مورد تقدیر و تشکر از عملکرد سازمان،فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان توسط مردم، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در هشت‌ماهه نخست سال خبر داد.

سرهنگ  رضا صادقی گفت: سامانه 197 پل ارتباطی بین پلیس و مردم است و داشتن تعامل می‌تواند تعامل و مشارکت را برای تأمین امنیت افزایش دهد.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده از سامانه دفتر نظارت همگانی (197) پلیس فارس، بیش از 3200 مورد تقدیر و تشکر از عملکرد سازمان،فرماندهان و کارکنان توسط مردم، سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سطح استان ثبت شده است.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از طریق تلفن 197 پیشنهاد، انتقاد، تقدیر و شکایت خود از عملکرد مأموران انتظامی فارس را  مطرح کنند.

سرقت تحت پوشش مسافر

فردی که تحت پوشش مسافر اقدام به سرقت از سرنشینان خودرو می‌کرد، در شهرستان " اقلید" استان فارس شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان " اقلید" با اعلام این خبر گفت: فردی با مراجعه به مأموران پاسگاه " شهر میان" مدعی شد که با خودرو شخصی به طرف شیراز در حال حرکت بوده است که در بین راه مسافری را سوار نموده و پس از پیاده شدن متوجه سرقت مبلغی وجه نقد از کیف خود شده است.

سرهنگ محمدحسین اسکندری افزود: مأموران پس از اطمینان یافتن از صحت‌وسقم این ادعا، موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات به جرم ارتکابی و همچنین به سه فقره سرقت دیگر به همین شیوه اعتراف کرد و تحقیقات تکمیلی از این متهم برای کشف سرقت‌های احتمالی دیگر ادامه دارد.

جاسازی 27 کیلوگرم تریاک در مخزن سی ان جی خودرو !

مأموران انتظامی شهرستان " سپیدان" استان فارس در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو 405، مقدار 27 کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان " سپیدان" در این زمینه گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان هنگام ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودروهای عبوری در محور "سپیدان – یاسوج" به یک دستگاه خودرو پژو 405  مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ سلطان محمدی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو 27 کیلوگرم تریاک که به‌صورت ماهرانه‌ای در مخزن سی ان جی خودرو جاسازی‌شده بود، کشف شد.

وی افزود: در این زمینه سه نفر متهم دستگیر و به همراه مواد مخدر کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان انتقال داده شدند.

مأموران یگان امداد شهرستان شیراز رشوه 700 هزار ریالی قاچاقچی مواد مخدر را رد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در این زمینه گفت: مأموران یگان امداد شهرستان هنگام گشت زنی در یکی از محله‌های شهرستان شیراز به یک نفر عابر پیاده مظنون و در بازرسی بدنی از وی تعداد 15 عدد کپسول هرویین و نیم گرم شیشه کشف کردند.

سرهنگ بهادر اسماعیلی با اشاره به دستگیری این متهم افزود: وی جهت رهایی از چنگال قانون مبلغ 700 هزار ریال وجه نقد به‌عنوان رشوه به مأموران پیشنهاد داد که مأموران صحیح العمل ضمن رد آن، مراتب را صورت‌جلسه و ضمیمه پرونده کردند و متهم به همراه مواد مخدر کشف شده به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon