۱۵۰۰ هکتار از اراضی لارستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود‌


1500 هکتار از اراضی لارستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: معاون ‌جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امسال یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لارستان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لارستان، مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی لارستان بعدازظهر امروز با حضور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش برگزار و «علی ارغون» به‌عنوان رئیس جهاد کشاورزی لارستان معارفه شد.

ابراهیم افروز، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی جهاد کشاورزی فارس، در این مراسم با بیان اینکه دستیابی به فرهنگ جهاد با تکیه بر معنویات شکل می‌گیرد، اظهار داشت: تجربه نشان داده ‌که مدیرانی که دارای روحیه جهادی بوده‌اند، توانسته‌اند اعتماد و اهتمام زیرمجموعه خود را به دست آورند.

وی با برشمردن ویژگی‌های یک انسان جهادگر، تصریح کرد: ارزش‌گرایی، دین‌محوری، تعهد، خودسازی و اخلاص در انجام وظایف، نوآوری، تحول‌آفرینی، ریسک‌پذیری در انجام مسئولیت‌های محوله، خودباوری برای انجام کارهای نشدنی، خستگی‌ناپذیری، جهت‌گیری استراتژیک، داشتن چشم‌انداز و هماهنگی در مسیر اهداف و مقاصد، توسعه قابلیت‌های کارمندان، صداقت در گفتار، سرعت در عمل و غیره از نکات برجسته یک مدیر فعال و جهادی است.

افروز خطاب به رئیس جهادکشاورزی لارستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با الگو گیری از مدیران سابق و طرح‌های ابتکاری و نو، بتوانید گام‌های مؤثری در توسعه کشاورزی منطقه لارستان بردارید.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از بحث راندمان آب در بخش کشاورزی، عنوان کرد: براساس تصمیمات جدید، مقرر شده تا سالی 400 هزار هکتار از اراضی زراعی کشور به دستگاه‌های نوین آبیاری مجهز شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی فارس با بیان توضیحاتی درباره اجرای این طرح در استان فارس عنوان کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان دارای 35 درصد از اراضی باغی و کشاورزی است طرح اصلاح و احیاء 550 هزار هکتار از اراضی استان خوزستان در حال اجراست و در آینده‌ای نه‌چندان دور استان فارس نیز این تغییر در روش آبیاری را دارد.

وی بیان کرد: امسال طرح پیاده‌سازی روش‌های نوین آبیاری برای یک هزار و 500 هکتار از اراضی لارستان در نظر گرفته شده است و امید می‌رود با پیگیری‌های مسئولان شهرستان لارستان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم این میزان افزایش یابد.

کشاورزی لارستان توسعه و تقویت می‌شود

علی ارغون، رئیس جهاد کشاورزی لارستان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس، اظهار داشت: مهم‌ترین این برنامه‌ها، عبارتند از افزایش بهره‌وری سازمانی، افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی با محوریت بهره‌وری در آب، با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و حمایت از تولید محصول استراتژیک گندم، حرکت از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن، تولید محصول سالم، افزایش مواد عالی خاک، توسعه کشت گیاهان داروئی و توسعه صنایع تبدیلی و غیره.

وی ابراز امیدواری کرد که لارستان به‌عنوان یک شهرستان استراتژیک و یکی از قطب‌های تولید کشاورزی در استان فارس بتواند در مسیر این تغییرات قرار بگیرد.

ارغون تصریح کرد: معاونت جهاد کشاورزی لارستان شامل 4 حوزه تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، امور اراضی و فنی و زیربنایی و جهاد کشاورزی لارستان دارای 5 مرکز در بخش‌های جویم، بیرم، بنارویه، مرکزی و دهستان درز و سایبان است.

رئیس جدید جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به گستردگی فعالیت‌های موجود در این سازمان و همچنین وسعت و پراکندگی واحدهای کشاورزی در شهرستان لارستان، افزود: با وسعت 15 هزار کیلومترمربع به‌عنوان پهناورترین شهرستان استان فارس سبب شده تا لارستان در جایگاه ویژه‌ای در استان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه آبیاری تحت‌فشار در مناطق مستعد شهرستان و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تغذیه مصنوعی در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: روند ورود ماشین‌های مدرن کشاورزی با محوریت کاهش هزینه‌های تولید و همچنین گسترش صنایع تبدیلی به دنبال ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه‌گذاری در این بخش مدنظر است.

وی با بیان طرح‌های خود درزمینه تولیدات گیاهی، تصریح کرد: امید است با تقویت بنیه مراکز جهاد کشاورزی بخش‌ها و دهستان‌ها به‌عنوان نوک پیکان این مجموعه در عرصه تولید لارستان بتوان به تقویت شبکه ترویج مبادرت ورزید.

معاون جهاد کشاورزی فارس با اشاره به ظرفیت‌‌های لارستان در امور دام، اضافه کرد: 5 پروژه مجتمع دامداری در شهرستان لارستان وجود دارد که هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

وی مهم‌ترین مشکل بخش دام در شهرستان لارستان را تأمین گوساله واحدهای پرواربندی، تصریح کرد: حل این معضل نیاز به پیگیری‌های فرااستانی از طریق سازمان جهاد کشاورزی، استاندار فارس، اداره کل دامپزشکی فارس و لارستان و غیره دارد.

رئیس جهاد کشاورزی لارستان یکی از اولویت‌های کاری خود را ترغیب در جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود در بخش امور دام عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در لارستان 56 واحد مرغداری و طیور و 3 واحد تولید تخم‌مرغ فعال است، تصریح کرد: ایجاد زنجیره طیور در لارستان و همچنین ایجاد بستر مناسب در احداث سردخانه‌های زیر صفر و بالای صفر در حوزه طیور و تولیدات پیگیری می‌شود.

ارغون با بیان برنامه‌های خود در امور زمین، گفت: تمرکز ما در تعیین تکلیف اراضی، واگذاری سنوات قبل و حفظ کاربری اراضی کشاورزی شهرستان است.

وی افزود: 30 تشکل از جمله تولید، تعاونی‌های روستایی، اتحادیه‌ها، تعاونی‌های دامداران و مرغداران، تعاونی نخل‌داران و غیره در بخش کشاورزی لارستان فعال هستند که این تشکل‌ها به‌عنوان بازوهای توانمند کشاورزی لارستان در اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و به همین دلیل باید از آن‌ها حمایت و در واگذاری تصدی‌گری بخش‌های دولتی به بخش غیردولتی با عنایت به اصل 44 قانون اساسی برای افزایش بهره‌وری، تشکل‌ها در اولویت قرار گیرد.

در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از خدمات 30 ساله مهندس حسن هوشمند تجلیل و در حکمی از سوی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی فارس علی ارغون به‌عنوان معاون رئیس سازمان و مدیرجهادکشاورزی شهرستان لارستان معرفی شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon