هشدار وقوع تگرگ در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

هشدار وقوع تگرگ در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری تسنیم: معاون راهداری راه‌ و شهرسازی کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: ۵ محور مواصلاتی این استان اعم از فرعی و اصلی در معرض خطر بارش تگرگ هستند.

محمد نصیری راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: منطقه کوهستانی ماغر در جاده غیر شریانی لیکک-ماغر-ممبی، گردنه دیل در محور فرعی گچساران-نازمکان، گردنه قلعه دختر در جاده فرعی دهدشت-قلعه دختر، قلیانی در محور اصلی یاسوج-سی‌سخت و منطقه میمند در جاده اصلی یاسوج-سمیرم از جمله مناطق در خطر بارش تگرگ در استان هستند.

وی عنوان کرد: بیش از 4 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که از این میزان بیش از 2 هزار کیلومتر در مناطق سردسیری و برف گیر واقع شده است.

نصیری‌راد با بیان اینکه 10 محور مواصلاتی این استان با توجه به فصل زمستان و آغاز بارش در معرض خطر سیل قرار دارند، افزود:  یکی از این محورها شریانی، یک مورد اصلی، 4 محور فرعی و 3 محور روستایی هستند.

وی عنوان کرد: منطقه کتا در محور شریانی "یاسوج-سمیرم"، تنگ گردوه در جاده اصلی "پاتاوه- دهدشت"، حسین آباد در محور فرعی " چرام-باشت"، شاه بهرام در محور فرعی" باشت-چرام"، اسلام آباد در محور روستایی" پشتکوه جلیل"، عنا امامزاده سید فخرالدین در محور روستایی " بهره عنا" از جمله این مناطق هستند.

نصیری راد خاطرنشان کرد: محور روستایی ده بزرگ چاه تلخ، جاده فرعی باباکلان و ماما زینب برم الوان در محور فرعی " لیکک-کت-برم الوان" نیز از دیگر جاده های در خطر معرض سیل استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

معاون راهداری راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برخی از این مناطق کوهستانی و برخی نیز دشت هستند که سالانه سبب خسارت های فراوانی می‌شوند.

نصیری با بیان اینکه خطر سیل در این مناطق تاکنون خسارت جانی نداشته است، افزود: انتظار می‌رود ستاد بحران در این زمینه آمادگی کامل داشته باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon