سازمان ملل: بحران لیبی همسایگانش را تهدید می‌کند

سازمان ملل: بحران لیبی همسایگانش را تهدید می‌کند

خبرگزاری تسنیم: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به منطقه ساحل آفریقا روز دوشنبه هشدار داد در صورتی که بحران لیبی هر چه سریع‌تر حل نشود کشورهای همسایه آن بی‌ثبات خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، سازمان ملل متحد، روز دوشنبه هشدار داد در صورتی‌که بحران لیبی در سریعترین زمان حل نشود کشورهای همسایه را بی‌ثبات خواهد کرد. این سازمان همچنین افزایش درگیری‌های شدید نظامی در این کشور را محکوم و آن را به مثابه اقدامی مستقیم جهت تضعیف روند گفت‌وگوهای سیاسی و تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راهکاری سیاسی در این کشور عنوان کرد.

خانم «هیروت گبری سلاسی» نماینده ویژه سازمان ملل در منطقه ساحل آفریقا با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای موجود برای حل بحران لیبی متوقف شده است، تصریح کرد بی‌ثباتی در منطقه ساحل در جنوب منطقه صحرای بزرگ به دلیل گسترش فعالیت‌های گروه‌های تندرو به اوج رسیده است.

از سوی دیگر، هیات سازمان ملل در حمایت از لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیات در حال حاضر در تماس با همه طرف‌ها، خواستار توقف فوری به عملیات نظامی جهت فرصت دادن به گفتمان سیاسی لیبی شده است.

این هیات افزود که از «همه طرف‌های سیاسی موثر خواسته است شجاعانه و مصرانه به مسئولیت خود در مرحله دشوار روند سیاسی کشور جهت پایان دادن به این خشونت‌ها و درگیری‌های فزاینده عمل کنند.»

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان