عبدالملک الحوثی: تحت هیچ شرایطی یمن زیر سلطه عربستان نخواهد رفت

عبدالملک الحوثی: تحت هیچ شرایطی یمن زیر سلطه عربستان نخواهد رفت

خبرگزاری تسنیم: رهبر جنبش انصار الله یمن تاکید کرد که آمریکا و برخی از کشورهای منطقه بزرگترین حامیان فساد هستند و به همین خاطر در یمن از فاسدان حمایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های یمن، عبد الملک الحوثی در دیدار با قبایل "خولان الطیال" در صعده تاکید کرد،  تمامی گام هایی که از خارج برای یمن برداشته می شود چه شورای امنیت و چه آمریکا و برخی از ایادی این کشور در جهت حمایت از فاسدان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عملکرد شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان علیه این کشور گفت:  یمن تحت هیچ شرایطی زیر سلطه سعودی و کشورهای عربی خلیج فارس قرار نخواهد گرفت.

وی کشورهای عربی خلیج فارس و عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن را مسئول حمایت از القاعده دانست و گفت: «  این جنبش دلایل روشنی در این خصوص در اختیار دارد».

الحوثی تصریح کرد: عبدربه منصور هادی به دلیل وابستگی به بیگانگان درحال ایجاد بحران‌های ساختگی است و مانع از اجرای توافقنامه آشتی و مشارکت می‌شود.

سید عبدالمالک الحوثی اعلام کرد که فرزند رئیس جمهور یمن از بوجه دولت برای ایجاد آشوب در مناطق مختلف این کشور استفاده می کند.

الحوثی همچنین از مواضع مطرح شده علیه جنبش انصارالله یمن در بیانیه نشست دوحه انتقاد کرد.

 ملت از مبارزه با فساد دست بر نمی دارد

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به فساد گسترده در بخش‌های دولتی این کشور تأکید کرد به رغم مخالفت‌های آمریکا و برخی جریان‌های داخلی و خارجی، ملت از مبارزه با فساد دست بر نمی دارد.

به گزارش تسنیم، عبد الملک بدر الدین الحوثی در در دیدار با قبایل "خولان الطیال" در صعده در سخنان خود از تلاش‌های این قبایل در خلال انقلاب مردمی قدردانی و تأکید کرد که تمام ملت یمن در مبارزه بر ضد ظلم و فساد متحد هستند. وی ابراز داشت که انقلاب مردمی یمن ادامه دارد و ملت یمن گام‌های بلندی در مبارزه با فساد و پیگیری عوامل آن برداشته است.

انقلاب یمن هنوز به پایان نرسیده است

الحوثی ابراز داشت که ملت یمن ملتی مظلوم با مصیبت‌های زیاد است که با کمک قبایل و اهالی پایتخت و استان‌های دیگر دستاورد مهمی را در روز 21 سپتامبر محقق کرد، البته انقلاب هنوز به پایان نرسیده و روند آن همچنان ادامه دارد. هنوز جبهه هایی وجود دارد و ملت، انقلابی باقی خواهد ماند تا این که عدالت به معنای واقعی در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ملت یمن از فساد ریشه‌دار و غارت کشور و تکیه مسئولان آن بر گدایی و قرض گرفتن از دیگران با وجود ثروت‌های عظیم دریایی و نفت و گاز رنج می‌برد، تأکید کرد که مردم یمن هنوز انقلاب خود در روز 21 سپتامبر را کامل نکردند بلکه گام بزرگی در روند پیگرد مفسدان برداشتند و این دستاورد نتایج مهمی خواهد داشت. ملت یمن وقتی خواستار عدم تسلیم در برابر فساد شد ، جریان‌های فاسد در خارج و مزدوران داخلی آن‌ها از این خیزش مردمی غافلگیر شدند و دنیا نتوانست در برابر این دستاورد بایستد و روز 21 سپتامبر شاهد زنده این موضوع است.

رهبر جنبش انصار الله در یمن تأکید کرد که یکی از نتایج این دستاورد ایجاد فرصت واقعی  برای تأسیس دولت است، ملت یمن امروز می‌خواهد ثمره جان‌فشانی ها و قربانی شدن شهدا و بدبختی‌های خود را دریافت کند و به ناچار باید از این فرصت برای تشکیل دولت استفاده کرد.

وی توافق مسالمت‌آمیز و مشارکت را از دستاوردهای انقلاب خواند و تأکید کرد که دنیا به این روند اذعان کرده و این روش باید با همکاری و تحرک گروه‌ها در آن شود. البته گروه‌هایی وجود دارند که در برابر این توافق موضع می‌گیرند.

فساد نفتی 500 میلیارد دلاری در یمن

عبد الملک بدر الدین الحوثی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب را مبارزه با فساد گسترده دانست که از مهم‌ترین عوامل مصیبت‌های ملت یمن است. وی گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که تنها در بخش نفت بیش از 500 میلیارد دلار پول مفقود شده و در بهبود زیرساخت‌های کشور و بالا بردن سطح معیشتی شهروندان استفاده نشده است. این خیزش همچنین کشور را از افتادن در دست نیروهای مزدور خارج کرد، چرا که آن‌ها به دنبال ایجاد کشتار در کشور بودند تا بهانه را برای اشغالگری مستقیم آمریکا در این کشور مهیا کنند.

وی افزود: اما این توطئه شکست خورد و باید بر مبنای این دستاورد حرکت کرد و در میانه راه متوقف نشد، معیار اساسی موفقیت، بررسی واقعیت‌ها است، البته تلاش‌هایی نیز وجود دارد تا این دستاوردهای مردمی را دور بزند.

جریان‌های نفوذی بر رئیس جمهور یمن تاثیر می‌گذارند

الحوثی تأکید کرد که منصور هادی رئیس جمهور خود را سپر افراد مفسد قرارداد و جریان‌های نفوذ بر وی تأثیرگذار هستند، وی در مناسبات خارجی نیز تحت تأثیر قرار دارد و ما به آن‌ها می‌گوییم که ملت یمن مسامحه گر و کریم است، اما در برابر توطئه‌هایی که بر ضد کشور برنامه‌ریزی می‌شود، دست بسته باقی نخواهد ماند. وقتی می‌خواهند در برابر روند دمکراتیک بایستند و بخشی از فساد در کشور باشند و اموال ملت را به جیب فرزند رئیس جمهور بریزند، ملت این اقدامات را نادیده نمی‌گیرد و رئیس‌ جمهور نیز باید هشیار باشد، چرا که اگر هوشیاری به خرج ندهد، ملت یمن اسیر این گروهک‌های مجرم باقی نخواهد ماند.

آمریکا و برخی دولت های منطقه از عناصر مفسد جانبداری می‌کنند

رهبر انصار الله یمن با اشاره به اینکه تمام مانع‌تراشی و ایجاد تأخیر از 21 سپتامبر تاکنون کافی است، احزاب یمنی را مخاطب قرار داد و گفت آن‌ها باید بدانند که ملت یمن ساکت نمی‌نشیند و اگر موضوعی را در راستای تحقق مطالبات مشروع خود بداند، از همه قدرت های سیاسی توطئه‌گر بر ضد اهداف مشروع خود عبور خواهد کرد. برخی کشورهای خارجی از جمله آمریکا و بعضی دولت‌های منطقه همچنان در کشور نقش ایفا می‌کنند و بزرگ‌ترین حامیان فساد و جریان‌های فاسد هستند، به همین علت است که مواضع آن‌ها در قبال مطالبات مردمی منفی است و از عناصر مفسد جانبداری می‌کنند.

وی ابراز داشت که تمام دنیا اذعان می‌کند که فساد در مؤسسات دولتی یمن موج می‌زد تا اوضاع به حالت امروز رسیده است، با این وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته از خارج چه در سطح شورای امنیت یا تلاش‌های آمریکا و برخی مزدوران و وابستگان منطقه‌ای آن‌ها همواره در خدمت عناصر فاسد قرار دارد و هرگاه رویکرد تأثیرگذار مردمی برای مبارزه با فساد مطرح شده، این جریان‌های خارجی و آمریکا دلخور شده و به سرعت به دنبال موضوعی می‌گردند تا این روند را متوقف کنند و از ابزارها و مزدوران خود در این زمینه استفاده می‌کنند. این یک رسوایی بزرگ برای آمریکا است که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارد.

الحوثی افزود: هرگاه دستاوردی از سوی کمیته‌های مردمی برای پیگیری این دست‌های جاسوس به ‌دست ‌آمده، آن‌ها نگران می‌ شوند. آن‌ ها در حالی که اساس تروریسم و پایه‌های آن هستند، از مبارزه با تروریسم دم می‌زنند. چرا آن‌‌ها از مبارزه کمیته ‌های مردمی با عناصر القاعده در منطقه البیضا و دیگر بخش‌های یمن تا این حد ناراحت و عصبانی شدند؟ 

وی همچنین از وجود موانع تبلیغاتی برای جلوگیری از تکمیل دستاوردهای انقلاب مردمی یمن پرده برداشت و تأکید کرد که بسیاری از روزنامه‌ نگاران بر ضد جریان انقلابی ملت قرار دارند و به نفع نیروهای فاسد کار می‌ کنند، آن ‌ها حتی مبارزات ملت با تروریست‌های القاعده را نمی‌بینند و از انتشار اخبار آن دوری می‌ کنند.

سید عبدالملک حوثی از هیاهوی تبلیغاتی ایجاد شده در مورد موضوع ممنوعیت مشروبات الکلی تعجب کرد و گفت که برخی به نحوی با این موضوع برخورد می‌کنند که گویا ملت یمن به غیر از مشروبات الکلی به چیز دیگری نیاز ندارد، آیا آن‌ها می‌خواهند ملت یمن را به گروهی از انسان‌های مست تبدیل کنند؟  قلم‌ها و تبلیغات آن‌ها به جای این که پیرامون این موضوع متمرکز شود، باید بر روی مبارزه با فساد بسیج گردد.

وی تأکید کرد که مناسبت‌های دموکراتیک مهمی در برابر مردم یمن قرار دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت، با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌ای، ملت یمن به انقلاب خود و مبارزه با فساد ادامه می‌دهد و هیچ کس نمی‌تواند در برابر این ملت بایستد. ملت اصرار دارد که با فساد مبارزه کند و همان‌طور که پیش‌تر در مبارزه گذاشتن بر ضد قدرت‌های نفوذ کننده در کشور موفق شده، در مبارزه با فساد نیز پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان